مواد غذایی> اقتصادغذا - نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته "ایران آگروفود 2021 " به منظور معرفی توانمندی‌ ها و پیشرفت ‌های شرکت های فعال در در این صنایع و رونمایی از آخرین دستاوردهای تکنولوژی و علمی این حوزه  افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرزمین گوشت پارسیان ، "رویال طعم" در ساعات ابتدایی آغاز بکار نمایشگاه ایران آگروفود 2021 ، غرفه این شرکت با حضور کارفرینان برتر کشور ، مدیران صنایع و تنی چند از مسئولین افتتاح شد.


سخنران ابتدایی مراسم افتتاح غرفه شرکت سرزمین گوشت پارسیان ، "رویال طعم" ، دکتر غلامرضا دارابی مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری برشا ضمن خوشآمد گویی به میهمانان مراسم بیان داشتند برگزاری نمایشگاه های بین المللی در ایران نیز مرسوم است وهمواره میزبان  حضور گسترده شرکت کنندگان داخلی و خارجی در موضوعات مختلف است و پذیرای خیل عظیمی از بازدید کنندگان از این نمایشگاه می باشد.
وی اظهار کرد: هلدینگ سرمایه گذاری برشا هم یکی از زیر مجموعه های میهن با سرمایه گذاری در حوزه شیر، گوشت، فرآورده‌های گوشتی و لبنی، کشتار انواع ماکیان و مرغ در کنار دامداران و مرغداران شهرستان ساوه که سهم بالایی در تامین نیاز کشور دارند، ظرفیتی را ایجاد کرده است تا بتوان این منطقه را به قطب تولید محصولات دامی و لبنی در کشور و در آینده نه چندان دور به بزرگترین شهر پروتئینی خاورمیانه تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه در ادامه تکمیل زنجیره تولیدی، موضوع کشتار مرغ نیز جزو برنامه‌های هدفمند هلدینگ قرار گرفت، اظهار کرد: در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال، موضوع احیای یک واحد کشتارگاه مرغ در دستور کار قرار گرفت. این واحد کشتارگاهی که پس از چند سال فعالیت به دلیل مشکلات اقتصادی از چرخه تولید خارج شده بود در اسفندماه سال گذشته به مجموعه هلدینگ برشا منتقل شد و هم اکنون موضوع احیا و بازگشت این واحد تولیدی به چرخه تولید کشتارگاهی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو هفته آینده با عنوان شرکت "زرماکیان مزرعه سبز" فعالیت خود را کشتار و بسته بندی مرغ آغاز کند.
خانم زهر پایداری عضو هییت مدیره و معاونت مارکتینگ هلدینگ بیان کرد: تعداد نیروی انسانی شاغل در این واحد تولیدی قبل از تعطیلی کارخانه ۱۲۰ نفر شامل اداری، قطعه‌بندی و ترابری بوده است که با خریداری این شرکت توسط هلدینگ برشا در حال حاضر برای ۱۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های توسعه‌ای میزان اشتغال تا دو هزار نفر افزایش یابد. هدف این مجموعه در آینده نه چندان دور تبدیل شدن به بزرگترین شهر پروتئینی خاورمیانه است که هم اکنون مراحل اداری و اخذ مجوز و طراحی پلت‌فرم را طی می‌کند و در عمل به اثبات خواهیم رساند.
وی مشارکت در تکمیل ظرفیت مرغداری‌هایی که بنا بدلایلی بخشی از ظرفیت تولیدی آنها خالی است را در اولویت هلدینگ برشا دانست و افزود: مشارکت در تامین سرمایه اولیه، تامین نهاده، جوجه‌ریزی و هر مانعی که موجب شده است مرغداران با حداقل ظرفیت فعالیت کنند را با یک برنامه مدون و علمی را با گارانتی فروش تضمینی می‌توان توسعه داد.
او گفت: بخش اعظمی از هزینه تولید مرغ به تامین نهاده های دامی و کنسانتره برمی‌گردد که می‌توان با انعقاد قرارداد بین بخشی با واحد تولیدی دام سالم مزرعه بان که در زمینه تولید نهاده و بسته بندی خوراک دام فعالیت می کند، تامین کرد تا بتوان مرغ مورد نیاز کشتارگاه احیا شده را تامین و نیازی به ورود مرغ از مرغداری‌های سایر نقاط کشور نبوده و فعالیت مرغداری‌های شهرستان با حداکثر ظرفیت بتواند علاوه بر تامین نیاز شهرستان به سایر استان‌ها ارسال شود.
علی پایداری به عنوان رییس هییت مدیره هلدینگ برشا نیز گفت: این مجتمع در مساحتی به وسعت ۳۲۰ هکتاردر سال ۱۳۶۵ شروع به فعالیت کرد و علاوه بر تولید شیر در بخش کشاورزی نیز وارد عرصه انواع تولیدات باغی و زارعی شد.
دکتر امیر اله‌وردی افزود: این مجموعه در سال ۱۳۹۷ با توجه به تغییراتی که در ساختار مدیریتی ایجاد کرد، شاهد گسترش وسعت بناهای مجموعه و افزایش چشمگیر کیفیت و کمیت شیر تولیدی شد.
وی بیان کرد: امید است با اتمام فازهای توسعه و بهره برداری رسیدن واحد ۲۵ هزار راس مولد، مقدار شیر تولیدی را به سقف هزار تن در روز برساند تا بخش عظیمی از نیاز کشور را مرتفع سازد.
وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۴۰ هزار تن مرغ از مرغداری‌های برخی استان‌های کشور توسط این مجموعه کشتار و بسته بندی می‌شود و با آغاز بکار کشتارگاه زرماکیان ظرفیت پذیرش و کشتار مرغ افزایش چشمگیری خواهد داشت.
او بیان کرد: در فاز نخست فعالیت این کشتارگاه برای کشتار روزانه ۱۰۰ تن مرغ هدفگذاری شده است و با اجرای طرح توسعه ای این میزان به چند برابر افزایش خواهد یافت.
در پایان علیرضا مرادی مدیر روابط عمومی شرکت سرزمین گوشت پارسیان ، "رویال طعم" ضمن دعوت عموم مردم و فعالین صنعت غذایی جهت بازدید از غرفه این شرکت در نمایشگاه واقع در سالن شماره 6 و غرفه 44 اظهار داشت شرکت سرزمین گوشت پارسیان، "رویال طعم" آماده همکاری و عقد قرارداد با شرکتها ، موسسات و ارگانهای دولتی جهت تامین محصولات پروتئنی آنان می باشد.
«بیست و هشتمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع وابسته - ايران آگروفود 2021» از تاریخ 31 شهریور تا 3 مهر ماه 1400  با رعایت کامل پروتکل های اعلامی ستاد ملی کرونا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر edb82a5205e14122af377c23fd61c573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =