مواد غذایی> قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت از مذاکرات با دولت و وزارت تعاون برای جایگزنی یارانه کالایی با نقدی خبر داد.


 مجتبی خسروتاج در نشست خبری در رابطه با طرح های وزارت صنعت برای جایگزینی یارانه نقدی با یارانه کالای گفت: از سال گذشته ما طرح هایی را برای ارائه یارانه کالایی در کنار یارانه نقدی مطرح کردیم تا اقداماتی برای افزایش تقاضا در سطح بازار برای خرید کالاهای تولید داخل فراهم شود.

وی افزود: در سال گذشته مذاکراتی را هم با وزارت تعاون انجام دادیم و همچنان هم این موضوع در دست بررسی است تا یارانه کالایی در بخش کالاهای صنعتی نیز اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با افزایش قیمت نان و اختلاف نظرهایی که در این رابطه وجود دارد نیز به ارائه اظهاراتی پرداخت و افزود: براساس مصوبه سال گذشته هیات دولت و اصلاح قیمت ها در سال گذشته افزایش قیمت ها تا سقف 30 درصد مجاز شمرده شد و در آذرماه این موضوع اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در تک تک استان‌ها کارگروه‌های ویژه‌ای برای مدیریت قیمت نان تشکیل شده است گفت: در طول سه سال گذشته اصلاح قیمتی در بخش نان صورت نگرفته بود و این موضوع سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت. برهمین اساس 18تا 20 درصد ناشی از هزینه های تولید و 10 درصد بابت قیمت آرد است.

خسروتاج در رابطه با آزادپزی نانواها نیز اظهار داشت: قرار براین است که 20 درصد نانوایی ها آزاد پز شوند به نحوی که تا 31 فروردین ماه این موضوع در استان تهران اجرایی شده است اما در کل کشور فقط 12 درصد از نانوایی‌ها آزاد پز شده اند.

وی افزود: صنعت نان درسال گذشته 10 هزار میلیارد تومان یارانه دریافت کرده است این درحالی است که کل درآمد گمرکات از عوارض 13 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام شده است. این رقم نشان از آن دارد که باید در بخش نان اصلاحات ویژه‌ای صورت گیرد.


منبع:تسنیم
کد خبر f0aab08a8b6641d8bcd6d9302f6981f0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =