۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مواد غذایی> کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: واردات محصولات نوشیدنی با شکر بالا از سال قبل متوقف شده و نوشیدنی های میوه ای و درصد بالاتری از آبمیوه وارد کشور می شود.

معصومه تکلو در خصوص ارتقاء نوشیدنی های میوه ای بدون گاز و گازدار ضوابط بهداشتی مربوطه با همکاری اداره کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی در دست تجدید نظر می باشد که این موضوع در راستای کاهش شکر و افزایش درصد آبمیوه محتوی است که بزودی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: از طرفی جهت ارتقاء سلامت مصرف کنندگان در حال حاضر واردات محصولات نوشیدنی با شکر بالا از سال قبل متوقف شده است و نوشیدنی های میوه ای و درصد بالاتری از آبمیوه وارد کشور می شود.

تکلو گفت: تمامی واحدهای تولیدکننده دارای پروانه های بهداشتی ساخت کشور معتبر و واردکنندگان دارای مجوز ورود معتبر محصولات تولیدی و وارداتی آنها در زمان عرضه به بازار و ورود به داخل کشور مورد بررسی فنی و بهداشتی قرار گرفته و در صورت تایید اجازه عرضه و توزیع را دارند.

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان داشت: در جهت ارتقاء کیفیت محصول آبلیمو نیز ویژگی های فنی و بهداشتی مربوطه در دست تجدید نظر است.

تکلو افزود: اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی با انجام نمونه برداری های مستمر از آبلیموی تولیدی از سطح عرضه نسبت به کنترل کیفیت و سلامت آبلیمو اقدام می نماید و در سال جاری تعداد قابل توجهی محصولات آبلیمو نامنطبق در سطح شناسایی شده و نسبت به جمع آوری آنها از سطح عرضه و برخورد از طریق مراجع ذی صلاح قانونی بعمل آمده است.
منبع:مهر
کد خبر f3e7dd3c69c74529b23add8a1d821d56

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =