صنایع غذایی> دبیر انجمن تولیدکنندگان افزودنی‌های صنایع غذایی گفت: متأسفانه غیرمنطقی بودن تعرفه واردات افزودنی‌های مجاز خوراکی منجر به واردات ارقام قابل ملاحظه‌ای از این مواد شده در حالی که امکان تولید آن وجود دارد.

سیروس اسکندری  با بیان اینکه کلیه مواد افزودنی مجاز خوراکی در ایران با نظارت سازمان استاندارد و وزارت بهداشت تولید می‌شود، گفت: در شرایط فعلی تعرفه واردات به گونه‌ای است که بیشتر کارخانجات تولیدکننده افزودنی‌های مجاز خوراکی امکان رقابت با مشابه خارجی را ندارند.

وی افزود: در حالی که هزینه‌های تولید در کشور افزایش یافته شاهد هستیم که افزودنی‌های مجاز خوراکی وارداتی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر نسبت به مشابه ایرانی وارد کشور می‌شوند و به نوعی به تولید داخلی در این بخش صدمه وارد می‌کنند.

اسکندری با بیان اینکه در سال‌های گذشته ایران صادرات محدودی در بخش افزودنی‌های مجاز خوراکی به کشورهای همجوار نظیر عراق داشته، گفت: در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده افزودنی‌های مجاز خوراکی تولید ایران، عملا صادرات این محصولات از کشورمان به شدت کم‌رنگ شده است.

وی افزود: ایران به کشورهای اتحادیه اروپا و چین انواع افزودنی‌های مجاز خوراکی را صادر می‌کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان افزودنی‌های صنایع غذایی خواستار منطقی شدن تعرفه واردات این محصولات شد چرا که تعرفه پایین موجب شده تا عملا کارخانجات داخلی زیر ظرفیت اسمی خود کار کنند.

به گفته اسکندری کمبود نقدینگی در تأمین مواد اولیه کارخانجات یاد شده موجب شده تا بخشی از دلیل پایین بودن میزان تولید معطوف به این مسئله باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر f568fb1c98b44c1491d595270f8a6d35

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =