رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران از حل شدن مشکل صدور روادید و ویزای تجاری برای ورود به بازار روسیه خبر داد.

اسدالله عسگراولادی  اظهار کرد: برای ورود به بازار روسیه موانع زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث ویزای تجار بود که حل شد اما موانع دیگر هم چنان وجود دارند.

مشکلات بانکی و نبود خط پرواز مستقیم

وی با بیان اینکه مشکلات بانکی و نبود خط پرواز مستقیم از دیگر موانع تجار برای ورود به بازار روسیه است، گفت: دریافت روبل به جای دلار و تعرفه‌های گزینشی روسیه از دیگر موارد مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

عسگراولادی ادامه داد: روس‌ها می‌گویند که نمی‌توانند با دلار معامله کنند و می‌خواهند روبل بپردازند اما بازرگانان ما از بانک‌ها تضمین می‌خواهند که برابری روبل و ریال یکجا تسعیر شود.

افزایش 20 تا 30 درصدی حجم صادارت به روسیه

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه مشکلات ما در رابطه با روسیه ساختاری است، اظهار کرد: حجم صادارت ما به روسیه نسبت به سال گذشته حدود 20 تا 30 درصد افزایش داشته که بیشتر صادارت شامل موادغذایی و محصولات کشاورزی و یا بسته بندی است.

بحران اوکراین، ارزش روبل را کاهش داد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین با بیان اینکه به دلیل بحران اوکراین، ارزش روبل کاهش یافت، بیان کرد: در رابطه با نبود خط پرواز مستقیم مذاکراتی نیز انجام دادیم چون ضرورت دارد خط هوایی از شهرهای شمالی کشور مانند رشت، اردبیل و تبریز به صورت پرواز مستقیم به روسیه برقرار شود ولی این اتفاق هنوز محقق نشده است.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران همچنین تعرفه بالای واردات به روسیه را از دیگر موانع برشمرد و گفت: متأسفانه تعرفه‌های روسیه گزینشی است.

منبع:ایسنا
کد خبر f57dc94b3380462f8baf7c66793121df

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =