معاون وزیر جهاد کشاورزی از توزیع استانی اعتبارات یارانه شیر تا هفته آینده خبر داد و گفت: صادرات انواع محصولات پروتئینی به روسیه روند رو به پیشرفتی را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد امسال بخشی از این محصولات به روسیه صادر شود.

حسن رکنی اظهار کرد: پیش از این یک هیات روسی به عنوان گروه اولیه بازدیدکننده از برخی صنایع تبدیلی و فرآوری پروتئینی بازدید داشتند و مقرر شد گروه تکمیلی برای بازدید نهایی نیز به ایران بیایند که امیدواریم با توجه به روند رو به پیشرفت کنونی، صادرات محصولات پروتئینی به روسیه از امسال آغاز شود.

وی افزود: برای صادرات محصولات پروتئینی به روسیه، قابلیت صادرات مرغ و انواع فرآورده‌های آن، لبنیات و فرآورده‌های لبنی و تخم مرغ به این کشور وجود دارد که به نظر می رسد در صورت توافق با طرف روسی صادرات از طریق آستاراخان قابل انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: هر شرکتی که بخواهد در لیست صادرکنندگان محصولات پروتئینی به روسیه قرار گیرد باید براساس پروتکل‌های بهداشتی این دو کشور محصولات خود را تولید کند که البته در این زمینه شرکت‌های تولیدکننده محصولات پروتئینی استانداردهای قابل قبولی دارند.

رکنی اعلام کرد: با توجه به اینکه برخی دستورالعمل‌ها و ضابطه‌های مورد نیاز تعریف شده و استان‌ها براساس آن تعداد تولیدکنندگان و میزان شیر تحویل داده شده آن ها به کارخانه‌ها را، تهیه کرده‌اند به نظر می‌رسد تا هفته‌ آینده توزیع استانی اعتبارات یارانه شیر آغاز و پرداخت این یارانه به دامداران به زودی انجام شود.

منبع:ایسنا
کد خبر ff1f847ec26d4799912fbacc4f2248b0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =