۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: شهر رشت با توجه به غذاها و پیش غذاهایی که دارد، می‌تواند در قالب شهرهای خلاق دنیا به عنوان شهر خوراک در ایران شناخته شود و یک فرصت گردشگری با محوریت ثبت جهانی در آن ایجاد شود.

رضا علیزاده درباره‌ی ثبت شهر رشت به عنوان "شهر نوآور خوراک" در یونسکو بیان کرد: مسوولیت اجرای این پروژه‌ را شهرداری رشت بر عهده دارد و دستگاه‌هایی هم در انجام این پروژه از جمله سازمان میراث فرهنگی مشارکت می‌کنند.

او گفت: چون تنوع غذایی استان گیلان بسیار زیاد است، خود این موضوع جاذبه‌ای برای گردشگری ایجاد کرده، بنابراین احساس می‌شد شهر رشت با توجه به غذاها و پیش غذاهایی که دارد، می‌تواند در قالب شهرهای خلاق دنیا که به روی آن تمرکز کرده‌اند، به عنوان شهر خوراک در ایران شناخته شود و یک فرصت گردشگری با محوریت ثبت جهانی در آن ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه پرونده مربوط به این موضوع را شهرداری دنبال می‌کند، اظهار کرد: شهرداری گیلان در جریان جزئیات بیشتر این پرونده است.

علیزاده درباره اینکه چه برنامه‌هایی برای جذب بیشتر گردشگر در فصل‌های مختلف به این استان با استفاده از این موضوع دارد‌، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در گردشگری مطرح است بحث بِرندهای غذایی است. چند کشور از جمله چین در دنیا بر روی بِرندهای غذایی متمرکز شده‌اند؛ ایران هم یکی از کشورهایی است که در بِرند غذایی شهرت بسیاری دارد و به واسطه تنوع غذایی انگیزه‌ی سفر با این موضوع در حوزه‌ی منطقه‌ای گیلان مطرح است.

او ادامه داد: ما در این باره بر رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی تاکید داریم که سفره‌ی گیلانی را با همان غذاهای بومی عرضه کنند تا به ذائقه گردشگرانی که وارد استان گیلان می‌شوند، بنشیند و لذت سفر آنها را دو چندان کند، ضمن اینکه جشنواره‌های غذاهای بومی محلی هم در دستور کار ماست و می‌تواند یک فرصت دیگر برای جذب گردشگران باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان از برگزاری جشنواره بین‌المللی غذا در سال جاری خبر داد و افزود: درصدد هستیم هرساله این جشنواره را برگزار کنیم تا در تقویم زمانی جشنواره‌های استانی گیلان این موضوع هم جای بگیرد، البته ممکن است این جشنواره در سال اول در سطح منطقه‌ای برگزار شود و بعد از آن به شکل گسترده‌تر انجام شود.

علیزاده همچنین درباره آمار رستوران‌هایی که غذای محلی را در گیلان سرو می کنند، گفت: فکر می‌کنم حدود 166 واحد پذیرایی بین راهی در استان گیلان وجود دارد که عمدتا غذاهای محلی سرو می‌کنند اما در کل رستوران‌های گیلان در کنار غذاهای متعارف حداقل سه نوع غذای محلی بومی گیلان را سرو می‌کنند.

منبع:ایسنا
کد خبر fbab3717f31c4c1883c70d394190f3de

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =