صنایع غذایی> بحث فروش آبلیمو در سال‌های اخیر با اما و اگرهای فراوانی همراه بوده است. به همین دلیل ارگان‌های نظارتی با ورود به این موضوع، در حال تدوین استاندارد جدید برای این محصول هستند، اما نمایندگان بخش خصوصی این صنعت معتقدند که سازمان استاندارد در این مقوله با آنها همکاری نمی‌کند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه سازمان‌های متولی به‌ویژه استاندارد، در تدوین استانداردها با انجمن مربوطه هماهنگ نبوده و نمایندگان آن را در این زمینه دخالت نمی‌دهد.

رؤیا جعفری‌شاهی، با اشاره به کارآمد نبودن استاندارد قبلی درباره آبلیمو، افزود: تدوین استانداردهای قبلی بیش از سه سال طول کشید و جلسات زیادی برای آن برگزار شد، اما بعد از حدود پنج ماه، متولیان بهداشتی، ناکارآمد بودن آن را قبول کردند و در نتیجه مصوباتش به کار نیامد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان تدوین استاندارد پیشین، نمایندگان و تولیدکنندگان بخش خصوصی حضور نداشتند. به همین دلیل مفاد آن نتوانست مشکلات این صنعت را حل کند، اما جالب اینجاست که متولیان این سازمان، باز هم برای تدوین استاندارد جدید، اشتباه قبلی را تکرار کرده و دخالت انجمن را بی‌اساس تلقی کردند. در حالی که استفاده از تجربه و علم تولیدکنندگان، بسیار ضروری است.

به گفته جعفری‌شاهی، همین بی‌تدبیری‌ها باعث شد تولید زیرزمینی و غیراصولی افزایش یافته و مردم نسبت به تولیدات صنعتی بی‌اعتماد شوند. در حالی که تمام مراقبت‌های بهداشتی، در همین کارخانه‌های مجوزدار خلاصه می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیمو معتقد است: بیشتر فروشگاه‌های آبلیموی تازه در داخل شهر، در این راستا تقلب کرده و به جای این محصول، به مردم اسانس می‌فروشند.

منبع:ایانا


کد خبر fbee51655155496a8e95edfb2200fe3a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =