مواد غذایی> مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال، صادرات قزل آلا به ۱۰ هزار تن برسد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید قزل آلا نداریم، اظهار کرد: هم اکنون تولید قزل آلا روال عادی خود را دارد و تولیدکنندگان استان‌های پرتولید سود معقولی از فروش دارند.

او با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های تولیدگفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو ماهی سرمزرعه ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است که با این وجود تولیدکننده در فروش هر کیلو ماهی ۲ تا ۳ هزار تومان سود می‌کند.

نبی زاده قیمت هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی را ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی قیمت هر کیلو سالمون سر مزرعه را ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و شرایط سخت نگهداری، قیمت تمام شده سالمون به شدت بالاست که تولیدکنندگان تمایلی به تولید ندارند.

این مقام مسئول درباره آینده تولید قزل آلا بیان کرد: با حمایت دولت از تامین‌نهاده آبزیان پیش بینی می‌شود که بازار ماهی به ثبات برسد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قزل آلا تا پایان سال به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تن برسد.

نبی زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا بیان کرد: امسال برآورد‌ها حاکی از آن است که صادرات قزل آلا به ۱۰ هزار تن برسد و رونق صادرات در نیمه اول سال آینده هم ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در توصیه‌ای به مردم گفت: از مردم تقاضا داریم که مصرف ماهی را تنها به نیمه دوم سال محدود نکنند و در نیمه اول سال هم از ماهیان پرورشی که همیشه به صورت تازه در اختیارشان هست، استفاده کنند.

او با تاکید بر شفاف سازی توزیع نهاده افزود: گرچه معاونت امور دام اعلام می‌کند که نهاده را در اختیار اتحادیه گذاشته است، اما شفاف مشخص نیست که نحوه واگذاری در میان اعضا به چه صورت است؟

نبی زاده ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات متعدد، اما تاکنون نهاده‌ای در اختیار ما نگذاشتند، این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود، توزیع نهاده را در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهند تا مشکلات رانت و فساد از این طریق کم شود که متاسفانه تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان تصریح کرد: تولیدکننده برای تامین نهاده مورد نیاز، مجبور است ۴ برابر نرخ مصوب هزینه و از بازار آزاد خریداری کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر fc917b18088f492dbe215739344fd388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =