کشاورزی> مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت: دولت از اواخر سال گذشته بسته حمایتی برای شیرخام مصوب کرده که پرداخت مشوق صادراتی به ازای هر کیلوگرم شیرخام 300 تومان، تداوم خرید شیر مازاد از دامداران و قرار دادن پنیر در سبد رفاهی واجدین شرایط از جمله آنها است.

حسین صفایی در حاشیه همایش زنبورداری ارگانیک که در سازمان تعاون روستایی برگزار شد، به آخرین وضعیت خرید تضمینی شیرخام اشاره کرد و گفت: این سومین سال متوالی است که سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی شیر را در سراسر کشور انجام می‌دهد و روزانه 800 تن شیر خام مازاد بر مصرف مردم را در 7 تا 8 استان کشور که مراکز خرید ما فعال هستند انجام می‌دهیم.

وی در مورد نحوه پرداخت پول خرید شیر به دامداران هم به این نکته اشاره کرد: ما در دوره‌های نهایتا 45 روزه به طور مداوم و در گردش مطالبات دامداران را تسویه می‌کنیم و از آنجایی که خرید هر روز انجام می‌شود در نهایت 30 درصد به دامداران بدهی داریم که در گردش است اما در کنار آن در برخی استان‌ها تسویه نقدی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران از آخرین وضعیت حمایت از تولید شیرخام در کشور هم گفت:‌ اواخر سال گذشته دولت بسته حمایتی از شیرخام را مصوب کرد که دارای چند بند بود و یکی از آنها پرداخت مشوق صادراتی به ازای هر کیلوگرم شیرخام 300 تومان بود.

وی اضافه کرد: تداوم خرید شیرخام عرضه شده بالاتر از میران مصرف کشور توسط دامداران حمایت دیگری است که دولت در این بسته در نظر گرفته و سومین عنصر سیاستی حمایتی بحث قرار دادن پنیر در سبد رفاهی است که وزارت رفاه بین واجدین شرایط توزیع می‌کند.

صفایی در مورد آخرین وضعیت شیرخشک‌های انبارشده در کارخانجات لبنی هم اظهار داشت: ما طی سال‌های گذشته نهایتا 12 هزار تن شیرخشک صادر می‌کردیم اما در سال 95 شاهد گشایشی در بازارهای روسیه و عراق بودیم که 26 هزار و 500 تن شیرخشک صادر شد.

وی همچنین در مورد پرداخت مشوق صادراتی لبنیات نیز گفت: تا کنون این پرداخت باید توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شود که تا کنون همان یک مرحله 200 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد«: تا پایان سال مابقی مشوق صادراتی لبنیات پرداخت شود.


منبع:فارس
کد خبر fd91419c111146a5b180acd8295899b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =