۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
غذا و تغذیه> بیماران مبتلا به دیابت باید در خوردن غذا‌های مخصوص به خود دقت داشته باشند تا قند خون‌شان تنظیم شود.

 بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند باید رژیم غذایی مخصوص به خود را داشته باشند و از خوردن غذاهایی که ممکن است برای آنان خطر آفرین باشد، جلوگیری کنند.

هر یک از بیماران دیابتی ضمن توجه به میزان قندی که مصرف می‌کنند باید خوردن ویتامین‌های دیگر را هم در دستور کار خود قرار دهند تا به کمک مواد غذایی بتوانند انسولین خون خود را در حد طبیعی و معمولی قرار دهند.

در اینجا به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که می‌تواند قند خون بدن را کنترل کند.
ماهی چرب

ماهی‌های چرب باید در برنامه‌ غذایی افراد مبتلا به دیابت قرار بگیرد زیرا منبع خوبی از امگا 3 هستند و سلامت قلب را تأمین می‌کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که در هفته چند مرتبه ماهی سالمون را مصرف می‌کنند در مقایسه با سایر بیماران دیابتی قند خون بهتر و قلبی سالم‌تر دارند.

سبزیجات سبز

سبزیجات سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که همین ویتامین می‌تواند سلامت چشم را تضمین کند.

همچنین به دلیل میزان کربوهیدرات کمی که در سبزی‌ها به کار رفته است آنها قابل هضم‌تر هستند و کمبود کربوهیدارت میزان شکر بدن (Body)را تضمین می‌کند.

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و به دلیل ویتامین C و آنتی‌اکسیدانی که در سبزیجات به کار رفته است از ایجاد آب‌مروارید محافظت می‌کند.

دارچین

تحقیقات متعدد نشان داده است که دارچین در پایین آمدن میزان قندخون مؤثر است و حساسیت انسولین را بالا می‌برد.

طی تحقیقات انجام گرفته مشخص شد افرادی که در مدت 90 روز دارچین را مصرف کرده‌اند میزان قند خون بد آنها کاهش داشته است.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ می‌تواند انرژی تمام روز شما را تأمین کند و از آنجایی که دارای آنتی‌اکسیدان است چشمان را سالم نگه می‌دارد و قند خون بدن را کمتر می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه به کاهش میزان قندخون بدن کمک بسزایی می‌کند و خطرات سکته قلبی را کاهش می‌دهد، بر همین اساس بیماران (patients)دیابتی می‌توانند به راحتی این ماده غذایی را مصرف کنند.

ماست یونانی

بهترین ماده غذایی برای بیماران دیابتی ماست یونانی است، زیرا این ماده به کاهش قند خون کمک می‌کند و یکی از عوامل متعادل نگه داشتن انسولین در بدن است.

بروکلی

کالری کمی که در بروکلی بکار رفته است در کنار میزان کم کربوهیدرات آن برای بیماران دیابتی مناسب است، مواد معدنی این غذا بسیار بالاست و به کاهش انسولین بدن کمک می‌کند.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر fe4f4373a8cc495ba2649e09a632da8a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =