مدیر عامل اتحادیه دامداران از پرداخت 225 میلیارد تومان یارانه نقدی به شیر تولیدی در بهار امسال طی ماه آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد دامداران برای ادامه پرداخت یارانه شیر در سال جاری، تامین علوفه ارزان قیمت است.

سعید سلطانی اظهار کرد: هفته گذشته در جلسه مشترکی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد یارانه 225 میلیارد تومانی که به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شده است براساس هر کیلوگرم شیر تحویل داده شده از سوی دامداران به کارخانه‌های لبنی، به آن‌ها اختصاص یابد.

وی افزود: یارانه شیر مصوب برای بهار امسال به ازای هر ماه 75 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تصمیم گرفتیم این یارانه به صورت نقدی پرداخت و به حساب دامداران واریز شود. چرا که اگر به دنبال اصلاح این مصوبه و تبدیل آن به یارانه غیر نقدی بودیم پرداخت حق دامداران بیش از این طول می کشید.

مدیر عامل اتحادیه دامداران تاکید کرد: در همان جلسه مقرر شد از این به بعد برای ادامه پرداخت یارانه شیر، قبل از تصمیم گیری، با دامداران و بخش خصوصی مشورت شود.

سلطانی گفت: دامداران برای ادامه پرداخت یارانه شیر، یارانه نقدی را به صلاح نمی‌دانند چراکه یارانه نقدی و واریز کردن پول نقد به حساب دامداران تورم ایجاد می کند. از سوی دیگر تقاضای زیادی برای بازار علوفه به وجود می‌آورد که نتیجه آن افزایش قیمت نهاده‌های دامی است.

وی گفت: در جلسه هفته گذشته، دامداران پیشنهاد دادند تا به جای پرداخت یارانه شیر به صورت نقدی، نهاده‌ ارزان قیمت برایشان تامین شود تا شاهد افزایش هزینه تولید برای دامداران و تورم نباشیم.

منبع:ایسنا
کد خبر 1999f751cff144f38e1de75f7e704b2f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =