یک اقتصاددان انگلیسی تاکید کرد: تحریم‌های اعمال شده از سوی روسیه بر واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از اتحادیه اروپا و آمریکا و سایر کشورهای غربی تاثیر ناچیزی بر انگلیس خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا؛ "نیل شیرینگ" تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه کاپیتال اکونومیکس تصریح کرد: تحریم روسیه ۱۲ ماه به طول خواهد انجامید و بخشی از مواد غذایی شامل میوه؛ لبنیات و سبزیجات را شامل می شود.

وی افزود: این لزوما به آن معناست که روسیه قادر نخواهد بود مقدار زیادی مواد غذایی تازه از اروپا و آمریکا و سایر کشورهای غربی مثل کانادا؛ استرالیا و نروژ وارد کند. البته تاثیر این تحریم ها بر صادر کنندگان انگلیسی ناچیز و کم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در مورد اروپا و به خصوص انگلیس تاثیر کلی این تحریم ها به طور کلی ناچیز و کم خواهد بود. روسیه یک بازار صادراتی برای اروپا و تولید کنندگان مواد غذایی اروپایی به شمار می رود ولی بازار کوچکی برای اروپا است. اگر به بخش کشاورزی نگاه کنیم این یک قرارداد بزرگ و مهم به خصوص برای انگلیس نیست و بخش کوچکی از مبادلات اقتصادی و تجاری دو طرف را تشکیل می دهد. صادرات مواد غذایی انگلیس به روسیه نیز ناچیز است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی میزان صادرات مواد غذایی و نوشیدنی توسط انگلیس به روسیه به کمتر از ۱۷ میلیون پوند معادل ۲۸/۵ میلیون دلار رسیده است. این رقم برای صادرات پنیر به ۵/۷ میلیون پوند و برای قهوه نیز به ۵/۳ میلیون پوند رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: یک یا دو کشور اروپایی از این تحریم ها بیشتر از سایر کشورها متضرر خواهند شد. لیتوانی یکی از این کشورها است. روسیه در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۲۱/۵ درصد سبزیجات و ۲۸ درصد میوه صادراتی اتحادیه اروپا را خریداری کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: مسکو امیدوار است که این تحریم ها تاثیری بر اقتصاد این کشور نداشته باشد ولی اعمال این محدودیت ها موجب کاهش عرضه در بازار داخلی روسیه و افزایش قیمت خواهد شد. اعمال این تحریم ها می تواند موجب افزایش ۰/۵ تا ۲ درصدی نرخ تورم روسیه شود که این رقم کم و ناچیزی نیست.
کد خبر تاثیر تحریم مواد غذایی اروپایی توسط روسیه بر اقتصاد انگلیس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =