عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در بحث واردات متاسفانه همواره افرادی بودند که سودهای کلانی به جیب زده‌اند و با اعمال نظر در امر واردات بی‌رویه در یک شب به ثروت کلانی رسیده‌اند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تراز با اشاره به واردات بی‌رویه و بیکاری کشاورزان و مهاجرت آنها به سمت کلانشهرها اظهار داشت: واردات و بی‌توجهی به تولیدات داخلی در حوزه کشاورزی سبب به خطر افتادن امنیت غذایی می‌شود.
وی افزود: موضوع واردات بی‌رویه فراتر از نیاز در سال‌های گذشته همواره دغدغه کشاورزان بوده و متاسفانه واردات زمانی صورت می‌گیرد که زمان برداشت همان محصول مشابه در داخل است و نتیجه این امر، زیان کشاورز است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر مسوولیت کنترل واردات و صادرات به‌ ویژه در حوزه کشاورزی و جلوگیری از آسیب و ضرر به کشاورزان برعهده وزارت جهادکشاورزی است که تا پیش از این در اختیار وزارت جهادکشاورزی نبود.
پاپی‌زاده با تاکید بر این‌که برخی‌ها برای واردات بی‌رویه به وزارت جهادکشاورزی فشار وارد می‌کنند، عنوان کرد: تقاضای ما این است که اجازه بدهند جهادکشاورزی براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کند تا تصمیم‌گیری منطقی اتخاذ شده و فشارهای وارده سبب تصمیم‌های یک‌جانبه نشود و وزارت جهادکشاورزی در مقابل عمل انجام شده قرار نگیرد.
وی متذکر شد: در بحث واردات متاسفانه همواره افرادی بودند که سودهای کلانی به جیب زده‌اند و با اعمال نظر در امر واردات بی‌رویه در یک شب به ثروت کلانی رسیده‌اند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: در واقع این افراد اقدام به واردات غیرضروری می‌کنند که نتیجه آن، ضرر و زیان تولیدکننده است.
پاپی‌زاده با اشاره به این‌که واردات بی‌رویه در هیات تحقیق و تفحص مجلس در دست بررسی است، گفت: این هیات در مجلس در بخش‌های مختلف از جمله واردات محصولات کشاورزی که مورد نیاز داخل نیست، ورود کرده و به اطلاعات جدید دست پیدا کرده که در آینده نزدیک تقدیم مجلس خواهد شد.
وی تاکید کرد: اجازه اعمال نظر یا دست درازی به بیت‌المال را به افراد سودجو نخواهیم داد و امیدواریم در آینده شاهد حمایت کافی از کشاورزان و همچنین توسعه و خودکفایی در صنعت کشاورزی باشیم.
کد خبر امنیت غذایی مردم با واردات بی‌رویه تامین نمی‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =