صنایع لبنی تا زمانی که به‌طور رسمی بخشنامه‌ای از هیات وزیران یا ستاد تنظیم بازار دریافت نکنند، تغییری در نرخ خرید شیرخام از دامداران ایجاد نمی‌کنند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره افزایش 30 درصدی نرخ شیرخام که بنا بر اعلام معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی باید از امروز افزایش می‌یافت، گفت: انجمن صنایع لبنی تا این لحظه اطلاعی از افزایش رسمی نرخ شیرخام ندارد، زیرا تا به امروز ابلاغیه‌ای از جانب هیات وزیران یا کارگروه ستاد تنظیم بازار به ما نرسیده است.

رضا باکری افزود: کارخانه‌های صنایع لبنی تا زمانی که نامه‌ای به‌طور رسمی از هیئت وزیران با ستاد تنظیم بازار دریافت نکنند، تغییری در نرخ خرید شیرخام از دامداران ایجاد نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز هر لیتر شیرخام یک‌هزار و 110 تومان از دامداران خریداری شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ادامه داد: با افزایش 30 درصدی نرخ شیرخام و بالا رفتن قیمت این محصول تا یک‌هزار و 440 تومان، نرخ فرآورده‌های لبنی نیز به تبع آن 20 درصد افزایش خواهد داشت.

باکری تصریح کرد: آخرین افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی مربوط به تیرماه سال 92 بوده که افزایش فعلی نیز صرفاً به‌دلیل بالا رفتن نرخ شیرخام است.

وی یادآور شد: این افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی را به سقف می‌رساند و به‌نظر می‌رسد که تا پایان سال تغییری در قیمت این فرآورده‌ها نداشته باشیم.

باکری تأکید کرد: هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی با عکس‌العمل مصرف‌کنندگان روبه‌رو خواهد شد و سرانه مصرف شیر را در بازار کشور کاهش می‌دهد.

گفتنی است، بر اساس تصمیم‌گیری روزگذشته ستاد تنظیم بازار و وزارت جهادکشاورزی، از تاریخ یکم تیرماه سال جاری قیمت هر کیلوگرم شیرخام یک‌هزار و 440 تومان شده است.
کد خبر اطلاعی از افزایش نرخ شیرخام نداریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =