۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
محققین می‌گویند برنج یک ماده غذایی کامل و متعادل است و به دلایلی باعث چاقی نمی‌شود.

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تیم تحقیقاتی در کالج پزشکی بیلور در هوستون با تحقیقاتی در مورد رژیم غذایی گفتند: مصرف برنج به طور منظم نشانگر یک رژیم غذایی متنوع و متعادل است.

این نتیجه‌گیری بر اساس تجزیه و تحلیل جمعیت بسیار زیادی در حدود 15 هزار بزرگسال آمریکایی بوده است؛ به نظر این محققین، افرادی که علاقه بیشتری به خوردن برنج نسبت به غذاهای دیگر دارند به طور متوسط فیبر، میوه، سبزیجات، کمی چربی و نمک را نیز مصرف می‌کنند و از مواد مغذی که دارای ویتامین B، آهن، روی، منیزیم و پتاسیم هستند نیز استفاده می‌کنند؛ همچنین گفتند این افراد دارای وزن کمتری هستند زیرا برنج انسان را کاملاً سیر می‌کند.

به عبارت دیگر، گنجاندن برنج در رژیم غذایی یک گام مثبت است؛ برنج از چاقی و سرطان سینه جلوگیری می‌کند؛ خواص برنج بسیار است و یکی از آنها لاغر شدن است؛ برنج سفید یا رنگی اهمیت زیادی ندارد بلکه خواص این ماده غذایی که تولید خود انسان است در سلامت بدن مفید است.

محققان تگزاس در کالج پزشکی بیلور می‌گویند: خوردن غلات به صورت روزانه یک غذای با کیفیت و خوب است.

در آزمایشاتی که در سال 2010 – 2005 توسط تیم ترزا نیکلاس بر روی 14.386 نفر انجام شد، دریافتند که غلات بهترین ماده غذایی برای انسان است؛ آمریکایی‌هایی که زیاد برنج می‌خورند بیشتر پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین B9 و فیبر را در رژیم غذایی خود به دست می‌آورند؛ زیرا خوردن برنج همیشه همراه با سبزیجات، گوشت و نخود فرنگی است و خوردن میوه را نیز افزایش می‌دهد به همین دلیل برنج یک تغذیه کامل و متعادل است.

ترزا نیکلاس می‌گوید: غلات قابل هضم هستند و برنج حاوی ملاتونین است؛ مطالعات متعددی نشان داده‌اند زنانی که ملاتونین پایینی دارند بیشتر در معرض خطر سرطان سینه هستند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود برنج بخورید فیبر و مواد مغذی است که برنج داراست؛ به علاوه برنج چون سیر می‌کند شخص مابین روز هیچ چیز نمی‌خورد.
کد خبر برنج بخورید تا چاق نشوید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =