۰ نفر
۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
دانشمندان در تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند با نوشیدن آب کلم بروکلی می‌توان ترکیبات سرطان‌زا ناشی از آلودگی هوا را به سرعت از بدن خارج کرد.


 به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، یک تیم آمریکایی آزمایش‌هایی به صورت محلی انجام داده‌ است تا بتواند شدت آلودگی هوا را در بدن انسان کم کند.

تیم تحقیقاتی در دانشگاه جان هاپکینز بلومبرگ واقع در بالتیمور در آمریکا نشان دادند، آب کلم بروکلی موجب تخلیه سریع ترکیبات سرطان‌زا که در اثر آلودگی هوا در بدن تجمع کردند، می‌شود.

کلم بروکلی سرشار از سولفورافان و گلوکورافانین است که فواید بسیار دارد و به غیر از تخلیه سموم سرطانی، موجب کاهش وزن می‌شود.

«جان گروپمن» یکی از نویسندگان این تحقیقات می‌گوید: آلودگی هوا یک مشکل پیچیده و فراگیر در بهداشت عمومی است؛ علاوه بر راه‌حل‌های مهندسی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، باید دانسته‌های علمی خود را جهت پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های سخت مانند سرطان، به صورت یک رژیم غذایی مناسب و درست در اختیار مردم جهان بگذاریم.

این تیم تحقیقاتی، آزمایشی طی 12 هفته بر روی 291 داوطلب چینی انجام دادند، تمام این داوطلبان از کشاورزان ساکن در 50 کیلومتری شانگ‌های بودند که در منطقه‌ای صنعتی و آلوده زندگی می‌کردند.

آنها گروه داوطلبان را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه آب آشامیدنی استریل، آب آناناس و آب‌لیمو دادند و به گروه دیگر هر روز نصف لیوان پودر کلم بروکلی که در آب حل شده بود، دادند.

اثرات این آزمایش روزانه توسط محققان مشاهده می‌شد و محققان متوجه شدند گروه دوم با نوشیدن آب کلم بروکلی حدوداً 61 درصد بنزن که موجب تحریک ریه‌ها می‌شود را دفع می‌کردند.

نتیجه تحقیقات توسط «توماس کنسلر» که در این تحقیقات شرکت داشت به این صورت بیان شد: این مطالعه نشان می‌دهد کلم بروکلی به غیر از تضمین سلامت شخص موجب لاغری، سم زدایی و خارج شدن سریع ترکیبات سرطانی از بدن می‌شود.
کد خبر معجزه آب کلم بروکلی در هوای آلوده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =