یک مشاور تغذیه گفت: ترکیب غلات و حبوبات پروتئین لازم بدن را تأمین می‌کند و نیاز به خوردن گوشت برای جذب پروتئین را رفع می‌کند.


برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: یک فرد می تواند با خوردن ترکیب حبوبات و غلات نیاز خود را به پروتئین حیوانی رفع کند.

وی افزود: برای جذب کامل پروتئین مورد نیاز بدن، حتماً باید حبوبات و غلات به صورت مرکب مورد استفاده قرار گیرد چرا که هر یک کامل کننده دیگری هستند.

این مشاور تغذیه به هموطنانی که نمی‌خواهد از محصولات حیوانی برای جذب پروتئین استفاده کنند توصیه کرد تا غذاهایی مانند خوراک لوبیا همراه نان، عدس پلو و ... را جایگزین محصولات حیوانی کنند.

وی تاکید کرد: حتماً باید ترکیبی از حبوبات و غلات به مصرف برسد و حبوبات و غلات به صورت تنها نمی‌تواند تامین کننده پروتئین مورد نیاز بدن باشد.

بزرگمهر همچنین این باور که میوه‌های فصلی متناسب با بیماری‌های فصلی وجود دارند را اشتباه دانست و گفت: این باور عمومی مبنای علمی ندارد.

وی در این زمینه گفت: سرماخوردگی در زمستان بیشتر است اما ما در تابستان شاهد به بار نشستن شاتوت، گوجه فرنگی و توت فرنگی به عنوان منبع غنی ویتامین C هستیم که حتی میزان ویتامین C آنها از مرکبات که میوه های زمستانی هستند، بیشتر است.
کد خبر ترکیب حبوبات و غلات جایگزین مناسب پروتئین‌های حیوانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =