فائو با پیش بینی تولید ۲۰.۹ میلیون تن غله در ایران طی سال جاری اعلام کرد ۱۳.۵ میلیون تن از این رقم مربوط به تولید گندم خواهد بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های دورنمای محصولات و وضعیت غذایی پیش بینی کرد تولید غلات ایران در سال زراعی جاری به 20.9 میلیون تن برسد.

بر اساس پیش بینی فائو تولید غلات ایران در سال 2014 نسبت به سال قبل 2.1 درصد برابر با نیم میلیون تن کاهش می یابد. ایران در سال پیش از آن 21.4 میلیون تن غله تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش تولید گندم ایران در سال جاری به 13.5 میلیون تن کاهش می یابد. ایران سال پیش 14 میلیون تن گندم تولید کرده بود.

متوسط 5 ساله تولید گندم ایران 13.5 میلیون تن بوده است که بر اساس پیش بینی فائو تولید گندم ایران در سال 2014 برابر با این رقم خواهد بود.

این گزارش همچنین از ذخایر 6.6 میلیون تنی گندم ایران در پایان سال 2013 خبر داده و پیش بینی کرده است در پایان سال 2014 ذخایر گندم ایران به 7.7 میلیون تن برسد.

با وجود کاهش تولید گندم پیش بینی شده است تولید شلتوک برنج ایران در سال جاری 100 هزار تن افزایش یابد و به 3 میلیون تن برسد. این رقم برای سال قبل 2.9 میلیون تن اعلام شده بود.

تولید سایر غلات ایران نیز بدون تغییر نسبت به سال قبل در سطح 4.5 میلیون تن باقی می ماند.
کد خبر تولید غلات ایران امسال به ۲۰.۹ میلیون تن می‌رسد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =