جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران در شیراز با حضور حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام، استاندار فارس و جمعی دیگر از مسئولان و نمایندگان این صنعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به شیراز، رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران (پگاه)، در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: شرکت صنایع شیر ایران در راستای تولید محصولات جدید که تمام توان تخصصی کشور و پتانسیل‌های منطقه‌ای را در تدوین و فرمولاسیون و بسته‌بندی بیش از 250 محصول به کار گرفت به‌گونه‌ای که تاکنون بیش از 80 محصول این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

محمدامین حنیف‌پور افزود: کاهش قیمت تمام‌شده تولید، کمک به افزایش سرانه مصرف از طریق تنوع در تولید برای تمامی ذائقه‌های مردم، گسترش بازارهای صادراتی، امکان تولید بیش از 120 قطعه یدکی ازجمله‌ ویژگی‌ها و فعالیت‌های این شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد از صادرات صنایع غذایی را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: این شرکت توانست با نوآوری‌های خود سالانه 150 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای خود به ارمغان بیاورد به‌گونه‌ای ضمن رسیدن به خودکفایی در تولید انواع محصولات صادرات شیر و لبنیات خود را 40 درصد نسبت به سال 91 افزایش دهد.

به گفته رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران (پگاه) صادرات انواع محصولات لبنی در سال گذشته به 24 کشور جهان صورت گرفته است که نشان از رشد صادرات این شرکت دارد.

همچنین در ایران مراسم، استاندار فارس نیز اظهار داشت: تأمین غذا برای انسان جزء ضروریات زندگی است و اقتصاد هم در دو کلمه نیازها و خواسته‌ها خلاصه می‌شود که نیازها به معنی غذایی برای ادامه حیات، لباسی برای پوشیدن، مسکنی برای پناه‌ جستن و مرکبی برای سوار شدن است.

احمدی ادامه داد: تنوع ذات و ذائقه، انسان را به سمت تنوع‌طلبی در تأمین نیازها و خواسته‌هایش پیش می‌برد که البته امروزه تنوع بسیاری در صنعت شیر و لبنیات کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: گرچه رسیدن به خودکفایی در تامین امنیت غذایی می‌تواند در گام نخست هدف مطلوبی به نظر برسد اما باید از این هدف اولیه عبور کرد تا ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رسیدن به اشتغال کامل، به بازارهای صادراتی نیز دست یافت.

احمدی یادآور شد: تجاری‌سازی و رسیدن به اهداف اقتصادی صرفا نمی‌‌تواند مهم باشد بنابراین شرکت‌های صنعتی و تولیدکنندگان انواع محصولات صنایع غذایی به‌ویژه لبنیات باید بیش از پیش به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم در راستای ارتقای کیفیت و سلامت محصولات حرکت کنند.
کد خبر جشن تحقیق و توسعه شیر در شیراز گشایش یافت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =