رییس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به دلایل واردات گوشت‌های برزیلی به کشور، گفت: به دلیل اختلاف قیمت بالایی که میان گوشت‌های وارداتی و تولیدات داخلی وجود دارد، تمایل بیشتر به سمت واردات گوشت قرمز است.

احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار تراز اظهار داشت: هم‌اکنون در بازاری به‌سر می‌بریم که از گوشت قرمز اشباع شده و تقاضا برای تولیدات بیشتر نداریم؛ این در حالی است که خبرها حاکی از آن است که قرار از برزیل گوشت وارد شود.

وی با اشاره به مشکلات دامداری‌ها در فروش گوشت قرمز و دام زنده، تصریح کرد: دامداران در حال حاضر با انباشته شدن گوشت و دام زنده مواجه هستند.
رییس انجمن صنفی گاوداران تصریح کرد: این اتفاقی که هم‌اکنون در بازار می‌افتد، به دلیل اختلاف قیمتی است که گوشت‌های وارداتی با گوشت‌های تولید داخلی دارد و عامل این موضوع، افزایش هزینه خوراک دام است.
مقدسی متذکر شد: خوراک دام‌ها در کشور ما از طریق واردات تامین می‌شود؛ این در حالی است که در کشور برزیل به راحتی خوراک دام را تولید می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که گوشت‌های یخ‌زده برزیلی هم‌اکنون در کشورمان با قیمت ۱۸ هزار تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رود، عنوان کرد: در حالی این گوشت‌های وارداتی در بازار با این قیمت به فروش می‌رود که قیمت گوشت گاو بدون استخوان در بازار ۳۲ هزار تومان است.
رییس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به سودجویی دلالان در بازار، ادامه داد: به دلیل اختلاف قیمت بالایی که میان گوشت‌های وارداتی و تولیدات داخلی وجود دارد، تمایل بیشتر به سمت واردات گوشت قرمز است؛ این در حالی است که ما دارای توان و ذخایر زیادی در دامداری‌ها هستیم.
کد خبر دلایل ورود گوشت‌های یخ‌زده برزیلی به بازار کشور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =