رييس اداره کل دامپزشکي استان تهران از نصب برچسب مشخصات کامل دام روي گوشت لاشه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا حزبئي  با اشاره به اينکه نصب برچسب علاوه بر مهر سلامت اداره کل دامپزشکي است ، گفت: در جلسات ستاد تنظيم بازار قرار شد به منظور ارائه اطلاعات بيشتر و دقيق تر از روند تامين و توزيع گوشت به مصرف کننده برچسب نيز روي  
لاشه نصب مي شود.

وي افزود: روي برچسب اطلاعاتي درباره سن ، محل تولد ، وزن ، نژاد ، نوع دام ، تاريخ کشتار و نشاني کشتارگاه درج مي شود.

رييس اداره کل دامپزشکي استان تهران گفت: تاريخ مصرف گوشت تازه در صورتي که در يخچال نگهداري شود سه روز است.

رييس اداره کل دامپزشکي استان تهران افزود: مصرف کننده با استفاده از اطلاعاتي که روي برچسب نوشته شده است ، مي داند چه گوشتي با چه کيفيتي و با چه قيمتي خريداري مي کند.

حزبئي گفت: علاوه بر نصب برچسب روي لاشه گوشت قرمز طرح کد رهگيري نيز در آينده اجرا خواهد شد.

وي افزود: با استفاده از کد رهگيري مي توان با مشاهده هرگونه بيماري يا مشکل ، بلافاصله مسير را رهگيري و براي مقابله با بيماري و جلوگيري از انتشار آن به سرعت اقدام کرد.

رئيس اداره کل دامپزشکي استان تهران گفت: نرم افزاري براي طرح کد رهگيري طراحي شده است که با اختصاص اعتبار لازم به صورت سراسري اجرا مي شود.

حزبئي افزود: اداره کل دامپزشکي استان تهران در نظر دارد براي همه دام هاي سنگين در دامداري هاي صنعتي شناسنامه صادر کند.

وي گفت: با استفاده از اين شناسنامه تمام دامهاي کشور هويت دار مي شود و علاوه بر مشخصات کامل سن ،‌ محل تولد ،‌ نژاد و اجداد ، اطلاعات مربوط به سوابق بيماري و واکسن ها نيز ثبت خواهد شد.

رئيس اداره کل دامپزشکي استان تهران افزود: کد رهگيري ، برچسب و شناسنامه ابزارهايي براي ارتقاي بهداشت و سلامت و جلوگيري از وارد شدن ضرر و زيان به دامداران است.

حزبئي درباره شيوع بيماري لامپي اسکين گفت: اين بيماري که سبب بروز ناهمواري روي سطح پوست دام مي شود از اردن ، سوريه ، عراق ، ترکيه و سرزمين فلسطين اشغالي شيوع پيدا کرده و امسال نخستين موارد اين بيماري در نواحي غربي کشور مشاهده شده است.

وي تأکيد کرد : اين بيماري مختص دام است و به انسان منتقل مي شود.

رئيس اداره کل دامپزشکي استان تهران افزود : اين بيماري در استان هاي اطراف استان تهران گزارش شده است و به همين علت در جلساتي با اتحاديه دامداران استان قرار شد دامداران تا اطلاع بعدي از خريد و فروش دام با استان هاي همجوار خودداري کنند.

حزبئي گفت: به دامداران استان تهران توصيه کرديم علاوه بر سم پاشي سالن هاي نگهداري دام از سر سوزن مشترک نيز براي واکسيناسيون دامها استفاده نکنند. َ

وي افزود: اين بيَماري شبيه بيماري آبله است و با تزريق 10 برابر دوز واکسن آبله مي توان دام سنگين را در مقابل اين بيماري مقاوم کرد.
کد خبر طرح شناسنامه دار کردن توزیع گوشت قرمز در استان تهران اجرا می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =