با توجه به برداشته شدن مجوزها برای صادرات برخی محصولات همچون تخم‌مرغ و گوشت قرمز، تولیدکنندگان و اتحادیه‌های این بخش می‌توانند با حضوری فعال‌تر از این فرصت‌ها سود ببرند.

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره صادرات تخم‌مرغ و گوساله که از این پس می‌تواند بدون مجوز وزارت جهادکشاورزی انجام شود، گفت: در سال جاری حداقل ماهانه بیش از 10 هزار تن صادرات تخم‌مرغ انجام شده است؛ بنابراین به‌دلیل مازاد تولید، لزوم اخذ مجوز صادرات برداشته شده است.

حسن رکنی افزود: تمامی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها می‌توانند به کشورهای منطقه تخم‌مرغ صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تخم‌مرغ از محصولاتی است که جابه‌جایی آن به نقاط دور، خطر شکستگی را به همراه دارد، بنابراین فرصت خوبی است تا نسبت به صادرات آن به کشورهای نزدیک همسایه اقدام شود.

رکنی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های فعلی وزارت جهادکشاورزی و وجود مازاد تولید، نیازی به اخذ مجوز برای صادرات نیست.

وی تصریح کرد: تا زمانی که شرایط موجود حاکم است و تولید بدین ترتیب ادامه دارد، مشکلی برای تأمین نیاز داخلی وجود ندارد و می‌توان مازاد تولید را صادر کرد.

بورس کالا، فرصتی برای شفاف‌سازی قیمت‌ها

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی درباره صادرات گوساله نیز یادآور شد: نسبت به هشت ماه گذشته، میزان تولید گوشت قرمز در واحدها با مازاد همراه است، بنابراین فرصتی فراهم شده تا صادرات بتواند به دامداران کمک کند.

رکنی تأکید کرد: شرایطی به‌وجود آمده که تولیدکنندگان می‌توانند با رعایت موازین، نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کنند که امید می‌رود از این فرصت استفاده حداکثری شود.

وی درباره حضور برخی محصولات کشاورزی ازجمله تخم‌مرغ در بورس اظهار داشت: بورس کالا فرصتی است که قیمت‌ها شفاف‌سازی می‌شود و امید می‌رود که در این بازار، محصولات دامی بتواند حضور مؤثری داشته باشد.

رکنی همچنین گفت: طی هشت ماه گذشته، قیمت شفافی برای برخی از محصولات وجود نداشت که عرضه آنها در بورس، نقطه عطفی برای این محصولات خواهد بود.

وی در پایان افزود: اتحادیه‌های می‌توانند فعال‌تر از گذشته عمل کنند و محصولات خود را برای استفاده در این بازار مهیا کنند.

کد خبر فراخوان تولیدکنندگان تخم‌مرغ و گوشت قرمز به استفاده از فرصت‌های صادراتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =