معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری دولت برنامه‌ای را برای اختصاص یارانه شیر در نظر دارد که در آینده‌ای نزدیک خبری در مورد تخصیص یارانه شیر اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم ملاقات رسمی و امضای یادداشت تفاهم همکاری بین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و فؤاد بن‌جعفر الساجوانی وزیر کشاورزی و شیلات کشور عمان گفت: در مورد میزان ذخایر گوشت قرمز و ماهی در ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد و ذخایر کافی در زمینه مواد پروتئینی مخصوصاً مرغ به اندازه کافی وجود دارد.

وی افزود: تولید مواد پروتئینی از جمله مرغ و تخم‌مرغ خوب است به طوری که بخشی از مازاد در مصرف تولیدات مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رکنی اظهار داشت: برای ماه‌های پرمصرف از جمله ماه مبارک رمضان ذخایر وجود دارد و هیچ گونه نگرانی بابت  این محصولات وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه، با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی چند درصد افزایش در قیمت گوشت مرغ و یا تخم‌مرغ وجود داشته است، گفت: در قیمت مواد پروتئینی تغییر محسوسی نداشته‌ایم.

وی افزود: در زمینه تولیدات ما معتقد به ایجاد نشاط در بین تولیدکننده هستیم و معتقدیم که متناسب با قیمت محصولات تولیدی قیمت آنها نیز باید افزایش یابد ولی در این خصوص به مصرف کننده نیز توجه لازم می‌شود.

رکنی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه یارانه شیر هم اکنون در چه وضعیتی است اظهار داشت: اختصاص یارانه شیر در سال جاری در برنامه دولت است و در آینده نزدیک خبری در مورد یارانه شیر خواهیم داشت.

وی افزود: امکان تخصیص یارانه شیر در سال جاری در دستور کار دولت است، ولی در مورد رقم آن اطلاعی ندارم.

وی همچنین در مورد یارانه 300 میلیارد تومانی که سال گذشته قرار بود به دامداران و تولید کنندگان شیر اختصاص یابد، گفت: دو سوم این مبلغ به تولید کنندگان شیر پرداخت شده است و انشاءالله به زودی مبلغ صد میلیارد تومان باقیمانده هم به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.
کد خبر ذخیره کافی گوشت و مرغ برای ماه مبارک رمضان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =