دبیر سندیکای صنایع کنسرو با اشاره به اینکه واحدهای تولید کنسرو و تن ماهی بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه افزایش قیمت نخواهند داشت، گفت:‌ بررسی تاثیر افزایش قیمت حاملهای انرژی بر قیمت تمام شده تولید کنسرو و تن ماهی براساس آنالیز و فرمول قیمت در دست انجام است.

محمد میررضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به اینکه سندیکای صنایع کنسرو به واحدهای عضو اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت ماه قیمت محصولات خود را افزایش ندهند، گفت: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی در استان خراسان که قطب تولید رب کشور هم محسوب می‌شوند، از این رویه تبعیت نکرده و باعث هرج و مرج در بازار شده‌اند.

وی افزود: در حال همکاری با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور بررسی تاثیر افزایش قیمت حاملهای انرژی بر قیمت کنسرو و تن ماهی هستیم و پس از نهایی شدن این بررسی افزایش قیمتها اعمال خواهد شد.

او ادامه داد: امسال تاکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده دو درصد افزایش یافته و در کنار آن شاهد افزایش 25 درصد نرخ دستمزد، افزایش به طور متوسط 20 درصدی قیمت آب، برق، گاز و نظایر آن و همچنین افزایش حدود 70 درصدی نرخ حاملهای انرژی در بخش حمل و نقل بوده‌ایم.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو گفت: افزایش قیمت حاملهای انرژی تاثیر زیادی روی افزایش هزینه حمل و پخش صنایع غذایی به ویژه کنسرو و تن ماهی دارد و کرایه‌های حمل با توجه به قیمتهای جدید افزایش خواهد یافت.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازار کنسرو و تن ماهی کشش افزایش دوباره قیمتها را دارد؟ گفت: این یک واقعیت است که هر افزایش قیمتی باعث افت فروش و کاهش سهم در بازار می‌شود. به همین دلیل است که واحدهای تولید تن ماهی به ما اعلام کردند که حتی با وجود افزایش قیمت حاملهای انرژی حاضر به افزایش قیمت محصولات خود نیستند چرا که نمی‌خواهند سهم خود را در بازار از دست دهند.

میررضوی با اشاره به اهمیت استراتژیک صنعت کنسرو و تن ماهی برای کشور گفت: خوشبختانه مسئولان بعد از جنگ هشت ساله به اهمیت صنعت کنسرو و تن ماهی پی بردند. تنها صنعتی که می‌تواند ناجی آسیب دیدگان کشور باشد صنعت کنسرو و تن ماهی است که می‌تواند چند ماه نیز بدون لجستیک مناسب به خدمت رسانی خود ادامه دهد.

د
بیر سندیکای صنایع کنسرو همچنین با اشاره به تولید 120 هزار تن رب گوجه فرنگی گفت: از این مقدار حدود 55 تا 60 درصد به خارج از کشور صادر شده و مابقی تولید به مصرف داخلی می‌رسد.

کد خبر قیمت کنسرو و تن ماهی تا آخر اردیبهشت افزایش نمی‌یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اقای رضوی از خدا بترسید بجای رب گوجه مردم دارن پوره سیب زمینی می خورن