مواد غذایی> مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع آرد دولتی و آزاد با کیسه‌هایی در رنگ های مختلف برای نانوایی ها در راستای نظارت بر توزیع آرد یارانه‌ای و جلوگیری از خروج و مصرف این آردها در شبکه آزادپزی خبر داد.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: با اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص آزادپز شدن 20 درصد از واحدهای نانوایی، نظارت بر توزیع آرد یارانه ای به منظور جلوگیری از خروج و مصرف این آردها در شبکه آزادپزی باید دقیق تر و بصورت مستمر صورت گیرد.

قنبری با بیان اینکه طرح آزادپز شدن 20 درصد از واحدهای نانوایی کشور براساس مصوبه دولت در حال اجراست، افزود: اگر چه اجرای این مصوبه مزایایی از جمله رقابتی شدن تولید و افزایش کیفیت نان را در پی خواهد داشت اما با توجه به توزیع دو نرخی آرد برای واحدهای تولیدی نان یارانه ای و آزاد، احتمال سوء استفاده در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: برای ارتقای کیفیت نان، گریزی از آزادپز شدن واحدهای نانوایی در کشور نیست و راهکار جلوگیری از خروج آرد یارانه ای از شبکه ی توزیع نظارت مستمر و بیشتر بر توزیع آرد در کشور است.

وی تاکید کرد: مشخص شدن کیسه آردهای یارانه ای و آزاد با رنگ های متفاوت و دقت ناظرین، سبب خواهد شد آرد واحدهای نانوایی یارانه ای و آزادپز در شرایط سالم توزیع شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه نظارت بر نانوایی ها طبق مصوبه دولت بر عهده کارگروه آرد و نان استانی از جمله استانداری و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان هاست، از مردم درخواست کرد که هرگونه تخلف نانواها را گزارش کنند تا با برخورد با متخلفان، فضای سالم و مطلوب بر حوزه تامین نان کشور حاکم شود.

منبع:ایسنا
کد خبر 0f0cff1e206f4113a47fc5555e6010e0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =