مواد غذایی> مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: رییس‌جمهور و دولت برای افزایش نانوایی‌های آزادپز اصراری ندارد و با نانوایی‌هایی که قیمت‌های خارج از عرف داشته باشند، برخورد می‌شود.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت، قرار بود نانوایی‌های آزادپز در کشور به 20 درصد افزایش یابند اما میزان آنها در حال حاضر 15.5 درصد است، چراکه کارگروه‌های نانوایی‌ها در هر استان به ریاست استاندار برگزار می‌شود و در هر استانی که کشش افزایش تعداد نانوایی‌های آزادپز وجود ندارد این طرح به صورت کامل اجرا نشده است.

وی افزود: رییس‌جمهور و دولت هم به همین دلیل تاکیدی بر افزایش نانوایی‌های آزادپز نداشته‌اند و در حال حاضر نیز تصمیمی برای تغییرات در این زمینه و افزایش تعداد این نانوایی‌ها در کشور نداریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: از آنجاکه نانوایی‌های آزادپز طبق مصوبه دولت مقرر شده بود که کیفیت را افزایش دهند می‌توانند بسته به کشش بازار و مشتریان خود، قیمت محصول خود را تعیین کنند اما در صورت بالا بودن قیمت نان آزاد در هر خبازی، خارج از قیمت عرف، بر اساس شکایات صورت گرفته با آن نانوایی برخورد می‌شود.

قنبری اظهار کرد: از آنجاکه دولت به اندازه نیاز کشور، نان یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهد مصوبه نان آزادپز به دنبال افزایش کیفیت تولید نان در کشور اجرایی شده است و در صورتی که این نانوایی‌ها بخواهند قیمت محصول خود را بیش از هر حد معمول افزایش دهند نه تنها توسط دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با آنها برخورد می‌شود، بلکه مردم نیز از آنها خرید نخواهند کرد.
کد خبر 1542fdcd830c48368ae06f26ec47633c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =