وزارت صنعت، معدن و تجارت 125 فرصت شغلی پول‌ساز برای سرمایه‌گذاری را معرفی کرد که در میان آن‌ها، 12 شغل مربوط به صنایع غذایی یا مرتبط با کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، وزارت صنعت، معدن و تجارت 215 فرصت شغلی پول‌ساز در بخش‌های صنعتی را برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد که در میان آن‌ها، 12 فرصت شغلی به نحوی با بخش کشاورزی یا صنایع غذایی در ارتباط هستند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در کشور می‌توانند برای طی فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کل کشور مراجعه کنند و برای برخی رشته فعالیت‌های مهم به حوزه ستادی وزارت مراجعه و مراحل کار را طی کنند. در درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت کلیه اطلاعات و خدمات مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و معدنی اعم از تأسیس واحد تولیدی (صدور جواد تأسیس، تمدید و ابطال یا انتقال جواز، اعلام پیشرفت طرح‌های سرمایه‌گذاری و درخواست تسهیلات بانکی احداث واحد تولیدی، درخواست پروانه بهره‌برداری و...)، بازسازی و تکمیل واحدهای تولیدی (تسهیلات بازسازی و...) درج شده است.

بر اساس این اطلاعات، برای تمامی طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای جواز تأسیس، لازم است هر شش ماه پیشرفت پروژه اعلام شود؛ در غیر این صورت جواز تأسیس ابطال خواهد شد. از سوی دیگر، طرح‌هایی که جواز تأسیس داشته و با توجه به اولویت طرح، پیشرفت مناسب داشته باشند، امکان دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی را خواهند داشت، اما پیش از درخواست تسهیلات، لازم است پیشرفت پروژه توسط سرمایه‌گذار اعلام شده باشد. در مورد دریافت تسهیلات بانکی برای احداث واحد تولیدی نیز اعلام شده که پروژه‌های سرمایه‌گذاری که دارای جواز تأسیس است، پس از بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز شامل گزارش توجیه فنی، اقتصادی و مالی، آخرین وضعیت مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی شرکت (و سایر مستندات که حسب مورد متفاوت است) به‌منظور بهره‌مندی از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد. در این بخش همچنین از سرمایه‌گذاران خواسته شده که برای کاهش زمان و منابع، امکانات بدون استفاده (طرح‌های نیمه‌تمام یا واحدهای غیرفعال را به‌کار گیرند.



فهرست مشاغل و فهرست‌های شغلی صنعتی پول‌ساز مرتبط با بخش کشاورزی و صنایع غذایی به شرح زیر است.
 
کد خبر 12 فرصت شغلی پول‌ساز بخش صنایع غذایی و کشاورزی اعلام شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =