بایکوت خبری بخش خصوصی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

صنایع غذایی> اقتصاد غذا – دیدگاه ها و نظرات نمایندگان بخش خصوصی در نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سایت  رسمی شورا و همچنین سایت خبری اتاق ایران بازتابی ندارد و عملا انتشار اخبار فقط به نمایندگان سه قوه و روسای اتاق ها  محدود  شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، یکصد جلسه از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شده است. شورایی که به نظر می رسد قرار بود در راستای اجرای حکم موضوع ماده 75 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389/10/15، و با نقش محوری و پررنگ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به محلی برای تعامل و گفت و گوی میان بخش های مختلف  دولت و سایر قوا و نمایندگان بخش خصوصی تبدیل شود. موضوعی که فارغ از تحلیل عملکرد وکارآیی آن به نظر می رسد از نبود اطلاع رسانی جامع و منصفانه در زمینه مباحث مطرح شده در شورا رنج می برد به طوری که بررسی اخبار منتشر شده در نشست های شورای بخش خصوصی و دولت در رسانه های عمومی و به ویژه در سایت رسمی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوی و پایگاه خبری اتاق ایران نیز حاکی از عدم انتشار دیدگاه های بخش خصوصی و به نوعی با بایکوت و یا غفلت و کم توجهی مواجه شده است.

این بایکوت خبری بخش خصوصی در حالی است که دو چهره سرشناس ملی  و از اسطوره های صنایع غذایی یعنی غلامعلی سلیمانی بنیانگذارو ریس هیات مدیره گروه صنعتی سولیکو و برند «کاله» و مرتضی سلطانی بنیانگذار و رییس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر و برند «زرماکارون» اعضای ثابت شورا را تشکیل می دهند و در اکثر جلسات نیز حضور فعال دارند اما دیدگاه های آنان و حتی سایر مدعوین بخش خصوصی یا به طور کلی منتشر نمی شود یا  به ندرت و به طور غریبانه و گزینشی در حد یک یا حداکثر دو پاراگراف جمع بندی می شود.

به عنوان مثال بررسی پوشش خبری یکصدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نشان می دهد که در سایت رسمی شورا و در سایت خبری اتاق ایران هیچ اظهار نظری از نمایندگان بخش خصوصی به چشم نمی خورد در حالی که عکس منتشر شده نشان می دهد که غلامعلی سلیمانی یکی از چهره های ملی و سرشناس کشور و بنیانگذار گروه صنعتی سولیکو و برند ملی «کاله» و چند نفر دیگر با در دست داشتن میکروفون در حال سخن گفتن هستند. (لینک سایت شورای گفت و گولینک سایت خبری اتاق ایران)

 

 

جالب تر اینکه در خبر نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگو که مورخ 28 مهرماه سال جاری و با حضور سه عضو کمیته ارزی دولت یعنی رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد نیز اثری از بخش خصوصی به چشم نمی خورد. (لینک سایت شورا - لینک پایگاه خبری اتاق ایران)
همچنین در خبر نود و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص تأمین و توزیع نهاده‌های دامی و تولید خوراک دام و طیور در کشور نیز نظرات بخش خصوصی بسیار کمرنگ و ناچیز منتشر شده است. (لینک سایت شورا - لینک پایگاه خبری اتاق ایران). 
به عنوان مثال در حالی در متن اخبار سایت رسمی شورا  در خصوص اظهارات خلیلی در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگو نوشته شده است «بعد از آن خلیلی از انجمن واردکننده‌های نهاده‌های دامی از ضرورت تک‌نرخی شدن ارز سخن گفت.»  که بررسی اظهارات ریاست هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی بخش خصوصی نشان می دهد که این سخنان حاوی آمار و اطلاعات مهمی است که متاسفانه در اخبار منتشر شده به آن توجهی نشده است.

 
کد خبر 1307d4e0f32743ec81396f3e716ae737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =