هیات تجاری ایرانی امشب - پنجم مهر ماه - برای توسعه روابط بازرگانی با شرکت‌های روسی به روسیه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی ایران و اسد الله عسگراولادی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در رأس این هیات تجاری هستند.

هدف از این سفر شناسایی شرکت‌های پرمزیت روسی و توسعه روابط تجاری بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی روسیه است.

پس از تیره شدن روابط روسیه و غرب به دلیل ناآرامی های اوکراین و اعلام ممنوعیت ورود کالا از اتحادیه اروپا از سوی رییس جمهور روسیه، این کشور در صدد رفع نیاز کالاهای کشاورزی و صنایع غذایی خود از سایر کشورها شد.

در همین راستا فهرست کالاهای مورد نیاز خود را به ایران فرستاد و چندی پیش تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه روابط تجاری بین دو کشور بین وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه امضا شد و بخش خصوصی دو کشور سعی در توسعه این روابط دارند.

به گفته فعالان بخش خصوصی مهم‌ترین مشکلات برای افزایش تبادلات تجاری روسیه، مهلت پایین روادید و مشکلات حمل و نقل به خصوص کمبود کانتینرهای یخچال دار است. البته مشکل تبادلات بانکی نیز به قوت خود باقی است و قول ایجاد بانک ایران و روسیه روزنه امید بهبود روابط بانکی بین دو کشور است.

در حال حاضر مهم‌ترین حوزه صادراتی ایران به روسیه،‌ صادرات محصولات کشاورزی است که تجار ایرانی باید برای بازاریابی در این بخش و افزایش سهم بازار در سایر حوزه ها با طرف روسی به مذاکره بنشینند.

همچنین پایدار شدن این بازار برای ایران هدف بلندمدتی است که روسای هیات مذاکره کننده باید نظر قرار دهند که در صورت صلح آمیز شدن روابط روسیه و غرب،‌ این بازار از بین نرود.

کد خبر 1429fb20ec174d9abf2995f192de6789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =