کشاورزی> اقتصاد غذا - پدیده آب و هوایی «ال نینو» در شرق آسیا و پیامد آن خشکسالی در دو دهه گذشته موجب کاهش خوراک دام در این منطقه شده است.


به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»،«ال نینو» موجب افزایش دمای هوا و بارندگی کم تر از حد معمول در شرق استرالیا شده است. این وضعیت، کیفیت بسیاری از محصولات کشاورزی این کشور را پایین آورده است، از این رو قیمت برخی از این محصولات در نیمه دوم سال 2015 افزایش یافت. قیمت روغن پالم با افزایش 9.6 درصدی و شکر خام با رشد 25 درصدی مواجه شدند.
در آمریکای جنوبی و ایالات متحده آمریکا "ال نینو" شرایط مطلوبی برای محصولات کشاورزی فراهم ساخت و محصول غلات این کشورها با افزایش چشمگیر مواجه شد. "ال نینو" زمانی روی می دهد که بادها در مناطق استوایی اقیانوس آرام تغییر جهت می دهند که می تواند موجب افزایش دما در مناطق وسیعی از جهان گردد. پس از سه سال خشکسالی در مناطقی از استرالیا و کمبود خوراک دام از تعداد دام های این کشور کاسته شده است.
در ویتنام نیز از میزان برداشت قهوه و کاکائو 10 درصد کاسته شده است. گر چه ویتنام با راه اندازی سیستم آبیاری توانسته است از خسارت ناشی از خشکسالی تا حدودی بکاهد.
کد خبر 1ffc4167cd4641de9d16ca0cc43062d2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =