مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران با بیان این که، فعالیت ها و همکاری های دو جانبه شیلات ایران و عمان گسترش می یابد گفت: مسئولان دو کشور با ابراز خرسندی از همکاری های دو جانبه شیلاتی بر زمینه سازی برای حضور و نقش فعال بخش خصوصی در این بخش تاکید دارند.

علیرضا کیهان پور ر گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به دیدار هیات بلند پایه وزارت کشاورزی و شیلات کشور عمان با حسن صالحی رییس سازمان شیلات ایران افزود: یکی از اهداف این سفر زمینه سازی همکاری های متقابل از جمله شیلات و آبزیان در آستانه سفر وزیر کشاورزی و شیلات عمان در فروردین ماه سال 93 به ایران خواهد بود.

وی اظهار داشت: تمایل شیلات ایران برای حضور شناورهای صیادی کشورمان در آبهای عمان، آمادگی برای انتقال و تبادل تجربیات در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان، پرورش ماهی در قفس، همکاری های مشترک تحقیقاتی به ویژه در زمینه ارزیابی ذخایر و مدیریت بهره برداری از ذخایر مشترک به ویژه فانوس ماهیان و آمادگی برای پذیرش تجار و سرمایه گذاران عمان برای فعالیت های آبزی پروری، تجارت و تولید غذای آبزیان از دیگر موارد همکاری دو جانبه میان دو کشور بود که مورد بحث و گفت و گوی طرفین قرار گرفت.

کیهان پور با بیان اینکه این هیات بلند پایه کشور عمان با علی اصغر مجاهدی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان و برخی مدیران بخش خصوصی نیز دیدار کردند گفت: در این دیدارها نیز در زمینه فعالیت های شیلاتی کشور، زمینه های مشترک فعالیت های فی ما بین در خصوص حضور شناورهای صیادی در دریای عمان و ارتقای سطح همکاری های صاحبان صنایع شیلاتی بخش خصوصی در کشور تاکید شد.

وی اظهار داشت: اعضای هیات بلند پایه وزارت کشاورزی و شیلات عمان نیز نسبت به تدوین پیش نویس همکاری های متقابل شیلاتی ایران و عمان اقدام کردند که در هنگام سفر وزیر کشاورزی و شیلات عمان به ایران به عنوان سند نهایی توافق نامه همکاری های شیلاتی به امضای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران و وزارت کشاورزی و شیلات کشور عمان خواهد رسید.

وی ادامه داد: این هیات بلند پایه شامل محمد بن هلال سعیدی، سعید الفاخری، منصور الرقیشی، دکتر الوهیبی، عبداله الحسنی، دکتر الخاطری و سالم المقبالی بودند که طی این مدت از تعدادی پروژه های شیلاتی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران گفت: این هیات بلند پایه وزارت کشاورزی و شیلات کشور عمان که از 17 تا 21 اسفند ماه به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی به ایران سفر کرده اند روز سه شنبه 20 اسفند ماه جاری توانستند با حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در تهران دیدار کنند.

کد خبر 28145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =