صنایع غذایی> اقتصاد غذا - تولیدات کاله نسبت به سال قبل نصف شده است و این امر ناشی از نبود مواد اولیه متاثر از جنگ دولتمردان است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، غلامعلی سلیمانی  بنیانگذار و رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی سولیکو «کاله» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  ضمن اعلام مطلب فوق گفت: دامدار به ما شیر نمی فروشد حتی به قیمت خشک شدن شیر در دامداری ها این یعنی نصف شدن تولیدات ما و در نگاه وسیعتر تعطیلی شرکت کاله در کرمانشاه، اصفهان، و ... تا کنون 2 هزار نیرو به ناچار تعدیل شده اند و همه اینها سبب شده تا شیر از کیلویی 1200 تومان به 2 هزار و چهارصد تومان افزایش یابد.
وی در خصوص وضعیت صادرات در ایران گفت: اگر قصد صادرات داریم باید از فردیت به ملیت برسیم و کشوری صادر کننده باشیم و البته مشکلات زمانی شروع می شود که یادمان می آید 70درصد برنامه ریزی صادارتی بعهده دولت است.
رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی سولیکو به عدم شفافیت، قدیمی بودن قوانین مملکتی و نبود فرهنگ مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر این کمبودها را رفع کنیم تازه می رسیم به بخش تولید، تولیدات ما باید بر مبنای این استانداردهای بین المللی باشد تا بتوانیم قابل رقابت با دیگر کشورها باشیم و از این مرحله به بعد تازه می رسیم به حد و اندازه مالیات بده بودن.
سلیمانی گفت: دیگر کشورها در آنسوی مرزها از ما به عنوان یک شرکت استاندارد و بین المللی انتظار دارند پس باید کار و­ اصول تولید و مالیاتمان شفاف باشد.
سلیمانی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت یا نمی تواند یا نمی خواهد که مشکلات صادر کنندگان را حل کند شاید هم شرایط حل مشکل را ندارد به نظر می رسد در بدنه دولت و میان تصمیم گیرندگان امر صادرات و تجارت نوعی بی ثباتی دستورالعملی وجود دارد.
صاحب برند کاله گفت: اگر می خواهید کاری انجام نشود باید آن را به دست دولت مردان سپرد. زیرا آنها هر کاری می کنند که کار انجام نشود.
این کارآفرین و صادرکنده سرشناس صنایع غذایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملکرد اتاق های بازرگانی گفت: من تا کنون فقط 2 مرتبه به اتاق بازرگانی ایران رفته ام و اعتقادی هم به این اماکن ندارم چنین جمعتیهایی ما را درک نمی کنند زیرا آنها صادر کننده و تولید کننده نیستند.
کد خبر 2e00d87bfc6c4f65883d159aade58a70

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شریعت نژاد ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 2
    . با سلام از صاحبان صنایع لبنی بپرسید زمانی که کشاورز دامداروتولید کننده شیر گریه می کرد و شیر خود را دور می ریخت و یا مفت به صاحبان صنایع میفروخت چطور آه و ناله نداشتید و بر خلاف نظر دولت و دامدار آنها را مجبور به فروش می کردید اکنون که آنها می‌توانند شیر خود را به بالای دو هزار تومان بفروشند شما با وجود گران فروشی دندنبال حذف عوارض و مالیات هستید؟ باید از ابتدا کاری می‌کردید که دامدار در ارزش افزوده و صادرات سهم می‌برد.