غذا و تغذیه> طبق مطالعات جدید، پلی فنول های موجود در انگور به تعدیل تاثیرات مضر ناشی از مصرف چربی های اشباع کمک می کنند.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در یک مطالعه دریافتند مصرف رژیم غذایی پرچرب حاوی کره با ۳۳ درصد انرژی حاصل از چربی به همراه ۳ درصد انگور به مدت ۱۱ هفته منجر به درصد کمتر کل چربی بدن و کاهش رسوبات چربی زیرپوستی شد.

این میزان کاهش رابطه مثبتی با بروز تغییراتی در میکروب های روده و سلامت دارد. تغییرات شامل افزایش برخی باکتری های مفید، کاهش برخی از باکتری های کمتر مفید، افزایش تنوع میکروبی و بهبود عملکرد روده بود.

در مطالعه ای دیگر این محققان از رژیم غذایی حاوی چربی بیشتر با ۴۴ درصد انرژی حاصل از چربی که شامل چندین منبع چربی اشباع نظیر گوشت خوک، چربی گوساله، روغن و کره بود استفاده کردند که تا حدودی شبیه به رژیم های غذایی غرب است.

آنها در مدت ۱۶ هفته مطالعه به بررسی تاثیر رژیم غذایی پرچرب غنی شده با عصاره بخش پلی فنول انگور یا بخش غیرپلی فنول انگور پرداختند. آنها همچنین رژیم غذایی پرچرب بعلاوه ۵ درصد انگور کامل را هم ارزیابی کردند. تمامی رژیم های آزمایشی از لحاظ میزان و نوع قند یکسان بودند.

آنها دریافتند رژیم غذایی پرچرب همراه با پلی فنول های انگور موجب کاهش درصدی از چربی بدن، رسوبات چربی زیرپوستی و درونی و نشانه های التهاب در کبد می شود. همچنین موجب بهبود مقاومت گلوکز و عملکرد روده ها می شود.

مایکل مک اینتاش، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این دو مطالعه نشان می دهند انواع انگور و پلی فنول های انگور به تعدیل شماری از تاثیرات مضر مصرف رژیم غذایی پرچرب کمک کرده و موجب بهبود سلامت روده ها می شود.»

منبع:مهر
کد خبر 35c9c81d7c6e4bd98d845f64c905d7f5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =