۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
مواد غذایی> نائب رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارکه رمضان، در مجموع ۷۵ هزار تن خرمای کبکاب دشتستان و مضافتی بم در تمام نقاط کشور عرضه می‌شود.

علی محمد صمیمی نائب رئیس انجمن ملی خرمای ایران در خصوص تامین بازار ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا و صادرات کم، با انباشت خرما در واحد‌های صنعتی و سنتی مواجه ایم، پس با این وجود هیچ نگرانی در خصوص تامین بازار وجود ندارد.

وی افزود: توافق انجمن ملی خرما با نهاد‌های ذی ربط در امر تنظیم بازار منجر به تعهد به عرضه ۵۰ هزار تن خرمای مضافتی بم و ۲۵ هزار تن خرمای کبکاب استان بوشهر به خریداران متقاضی در مبادی تولید ارایه گردد.

نائب رئیس انجمن ملی خرمای ایران بیان کرد: هر کیلو خرمای مضافتی بم به قیمت ۱۶ هزار تومان و خرمای کبکاب دشتستان به قیمت ۱۲ هزار تومان در واحد‌های مبدا قابل تحویل است.

صمیمی ادامه داد: به عنوان مثال هر کیلو مضافتی بم در تهران با احتساب هزار تومان هزینه حمل و نقل، وسود معقول شرعی، حدودا باید به قیمت ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان به مصرف کننده ارایه گردد.

وی تصریح کرد: ممکن است انواع خرما با قیمت‌های بیشتری در سطح کلان شهر‌ها فروخته شوند که این موضوع بستگی به انصاف فروشنده و نوع بسته بندی محصول دارد.

نائب رئیس انجمن ملی خرمای ایران مطرح کرد: در این میان ممکن است برخی با سواستفاده و دلال بازی قیمت‌های نامعقول را در ماه مبارک ارایه نمایند، که مقابله با این موضوع بر عهده نهاد‌های نظارتی ذیربط است و مسولیت آن به دوش واحد‌های تولیدی نیست.

صمیمی خاطر نشان کرد: خرما‌ی بسته بندی شده توسط واحد‌های مجاز شناسنامه دار تعهد گردیده است.

منبع:میزان
کد خبر 380c63e26cb44c1fa6b3f7420581afb7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =