صنایع غذایی> با وجود آنکه مجوز صادرات محصولات لبنی به روسیه اتخاذ شده است، اما از آنجا که هنوز محصولی صادر نشده، لذا عقلانی است تا صادرکنندگان نسبت به بازاریابی اقدام و سپس محموله خود را ارسال کنند.


نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع لبنی ایران درباره کندی صادرات محصولات لبنی به روسیه با وجود آنکه مجوزهای لازم صادر شده است، گفت: از آنجا که برای نخستین‌بار است که محصولات لبنی ایران به کشور روسیه صادر می‌شود، باید برخی شرکت‌های تولیدکننده قوی‌تر وارد عمل شوند و صادرات خود را انجام دهند تا این امر نقطه قوتی برای سایر صنایع لبنی شود.

محمد فربد افزود: اخذ مجوز برای شرکت‌های محصولات لبنی مشکلات خاص خود را دارد و در صورتی که شرکت‌ها موفق به دریافت این مجوز شوند، خواهند توانست پس از بازاریابی مناسب، محصولات خود را صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ارزش پول کشورمان در مقایسه با واحد پول روسیه که روبل است نیز در این صادرات مؤثر است و در این راستا باید صنایع فوق محتاط‌تر باشند.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد: نخستین محموله‌ای که صادر می‌شود، می‌تواند نقطه قوتی برای سایرین باشد و تا آن زمان باید صبر کرد.

فربد تصریح کرد: صنایع لبنی که محصول خود را برای روسیه آماده می‌کنند باید پس از آنکه بازاریابی‌های لازم را در کشور مقصد انجام داده‌اند، نسبت به تهیه برچسب به زبان روسی اقدام کنند و چاپ برجچسب در زمانی که هنوز مجوز آن صادر نشده بود، کار درستی نمی‌توانست باشد.

وی یادآور شد: به‌نظر می‌رسد بیشترین محصولی که می‌تواند در بازار روسیه مورد استقبال قرار گیرد، انواع متنوعی از پنیرهای پروسس‌شده است و سایر محصولات نمی‌تواند بازار مناسبی داشته باشد.

فربد در پایان تأکید کرد: امیدواریم که با باز شدن راه صادرات روسیه بتوانیم محصولات بیشتری را به این کشور صادر کنیم.

منبع:ایانا
کد خبر 3aac596da98947008b23135335717b92

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =