دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی غذا و وضعیت صنایع کنسرو کشور گفت: روز جهانی غذا نزدیک است اما در حال حاضر وضعیت صنايع کنسرو به دلیل رکود و عدم دریافت تسهیلات فعلا تحول محسوسی ایجاد نشده و اگر به این ترتیب پیش برود و کمک مهمی صورت نگيرد آینده خوبی برای صنایع کنسرو پیش‌بینی نخواهد شد.

محمد میررضوی با اشاره به تاریخ انقضای محصولات غذایی و تفاوت این صنعت نسبت به صنایع دیگر گفت: تاريخ مصرف محصولات صنایع غذایی بين 6 ماه تا يك سال است و به همين نگاه دولت به حمايت از صنعت غذا بايد متفاوت از صنايع ديگري مانند فولاد و سیمان باشد.
وی افزود: اگر دولت تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهد، شکوفایی و رشد خوبی در پیش خواهیم داشت و واحدهای توليدي که واقعا تلاش می‌کنند معرفی شوند و از امکانات بهره‌مند شوند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با تاكيد بر اينكه تمام واحدها باید تحت پوشش انجمن‌ها قرار بگیرند، افزود: در صنعت کنسرو چندین آیتم نظارتی اعم از بهداشت، سازمان استاندارد و محیط زیست نظارت دارند و صنفی است که فعاليت آن مطابق با استانداردهای جهانی است و بسیاری از واحدهای قدیمی اين صنعت زحمات زیادی در این حوزه کشیده‌اند و نمی‌خواهند ناهماهنگی در این عرصه به وجود بيايد اما متاسفانه برخی واحدها هنوز خود را تحت پوشش انجمن‌ها قرار نداده‌اند و ممکن است با تفاوت قیمت و کیفیت محصول، مصرف‌کنندگان را دچار مشكل و نگرانی کنند.

میررضوی تصريح كرد: مردم مطمئن باشند در صنایع کنسرو از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اوليه براي توليد محصول استفاده مي‌شود. از كمپوت ميوه تا رب گوجه فرنگي تا کنسروهای گوشتی و تن ماهی از مرغوب‌ترین مواد اوليه براي توليد استفاده مي‌شود و جای هیچ نگرانی از سوي مردم وجود ندارد.

منبع:کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران
کد خبر 4884eb80719b48099c3afc0703632b6b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =