موادغذایی> مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد تخلیه یک میلیون و ۷۰۱ هزار تن کالا اساسی در مجتمع بندر امام خمینی ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس اظهار داشت: به دنبال ورود 32 فروند کشتی حامل کالای اساسی به بندر امام خمینی و آمادگی عملیاتی و تجهیزاتی این مجتمع بزرگ بندری، رکورد تخلیه بیش از یک میلیون و 701 هزار تن در یک ماه به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود‌: با توجه به ضرورت تسهیل و تسریع در پذیرش و تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی، شرکت خصوصی راهبر پایانه تخلیه و بارگیری غلات موفق شد با بهره‌گیری از 20 دستگاه تجهیز پرقدرت و پیشرفته با میانگین تخلیه روزانه 56 هزار و 700 تن، این رکورد بی‌سابقه را در دی ماه به ثبت برساند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ بندری به طور متوالی در حال بهبود رکورد‌های عملیاتی قبلی خود است، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی به عنوان یکی از دروازه‌های ورود کالا‌های اساسی به کشور، نقش و مسئولیت خود را در زنجیره‌ی تأمین این نوع کالا‌ها با شایستگی ایفا می‌کند.

 رکورد پیشین مجتمع بندری امام خمینی (ره) که طی خرداد ماه سال گذشته به ثبت رسیده معادل یک میلیون و 625 هزار تن بوده است.
کد خبر 49a61f205fa44b638091e08fe7004def

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =