با افزایش شش‌هزار تنی میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود 17 هزار تن میگو در کشور تولید شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، درباره وضعیت پرورش میگو در سال جاری گفت: امسال 27 مرکز تکثیر فعال و 396 مزرعه پرورش میگو به‌صورت فعال در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

کاظم عبدی افزود: برای پیشگیری از وجود بیماری‌های مختلف در سایت‌های پرورشی، تاکنون توسط ناظران و کارشناسان سازمان، یک‌هزار و 254 مورد بازدید از مزارع پرورشی و تکثیر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های PCR برای کلیه بیماری‌های ویروسی میگو تاکنون در هفت‌هزار و 170 مورد انجام شده است و نتایج حاصل‌شده نیز نشان می‌دهد که وضعیت مناسبی در انتظار مزارع میگوی کشور است.

عبدی ادامه داد: به‌طور کلی به‌جز یک مورد بروز بیماری لکه‌سفید در مجتمع پرورش میگوی گواتر که کنترل شده است، هیچ‌یک از استان‌های کشور به بیماری‌های ویروسی میگو مبتلا نشده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال برای میگو پیش‌بینی می‌شود که تولید موفقی حدود 17 هزار تن را داشته باشیم.

معدوم‌سازی میگوهای مبتلا به لکه‌سفید در دو استخر مبتلا در گواتر


مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی یادآور شد: مقایسه آماری برداشت میگو در سال جاری نسبت به سال گذشته از افزایش شش‌هزار تنی برخوردار است که این امر حاکی از پیشگیری و انجام اقدامات به‌موقع بهداشتی و درست است.

عبدی تأکید کرد: در منطقه گواتر تنها دو استخر به بیماری لکه‌سفید مبتلا بوده‌اند که عملیات معدوم‌سازی برای آنها به انجام رسید.

وی اظهار داشت: تاکنون کار برداشت سه استخر از مزارع میگوی کشور به اتمام رسیده و مابقی نیز به مرور انجام می‌شود.

عبدی در پایان وضعیت تولید میگو را در سال جاری مناسب ارزیابی کرد و گفت: از لحاظ لکه‌سفید و سایر بیماری‌ها هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است.
کد خبر 49ec50ffc564495cb568475b47937f5b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =