دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با تاکید بر اینکه هیچ واحد غیر مجازی در صنعت آب معدنی فعالیت نمی‌کند، تصریح کرد: صنعت آب‌ معدنی از کنترل ویژه‌ای برخوردار است و نباید نگران آلودگی آن بود.

پیمان فروهر اظهار کرد: کنترل آب‌های معدنی هم در بخش تولید و هم هنگام عرضه صورت می‌گیرد و سازمان استاندارد غذا و دارو نیز نظارت ویژه‌ای بر این صنعت دارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم این‌که مسئولان ارشد کشور به این مساله فکر می‌کنند که آب بسته‌بندی شده را جایگزین آب مصرفی مردم کنند، این فرهنگ‌سازی صورت نمی‌گیرد.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان این‌که هیچ صنعتی نمی‌تواند عاری از اشتباه باشد، گفت: زمانی که انسان و ماشین درگیر یک پروژه می‌شوند قطعا اشتباهی از آنها سر می‌زند اما این مساله نمی‌تواند کیفیت را زیرسوال ببرد.

140 واحد فعال در صنعت آب معدنی

فروهر تعداد واحدهای فعال در صنعت آب معدنی را 140 واحد عنوان و اظهار کرد: طبق آخرین آمار 140 واحد صنعتی آب معدنی در سراسر جغرافیای ایران مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت: چندین بار به دولت اعلام کرده‌ایم که نگران مشکل آب نباشند چرا که واحد‌های آب معدنی در سراسر ایران حضور دارند و در شرایط بحرانی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

هیچ واحد غیر مجازی در صنعت آب معدنی نیست

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان این‌که حتی یک واحد غیر مجاز آب معدنی نیز در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: در صنعتی تقلب رخ می‌دهد که فرآیند آن در یک مرحله‌ کوتاه صورت بگیرد و از آنجاکه تولید آب معدنی و بسته‌بندی آن نیاز به کارخانه و هزینه‌ گزاف دارد به صراحت می‌توان گفت که هیچ واحد غیرمجاز آب معدنی در کشور فعالیت نمی‌کند.

صادرات 7 میلیون دلاری آب معدنی در سال گذشته

فروهر در خصوص میزان صادرات آب معدنی گفت: در سال‌های 1384 تا 1386 اوج صادرات آب‌های معدنی بود اما از آن زمان به بعد به دلیل افزایش کرایه حمل و نقل این میزان کاهش پیدا کرد.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان این‌که آب معدنی ایران به کشور‌های عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته هفت میلیون دلار صادرات این صنعت صورت گرفته است که اگر کرایه حمل‌ و نقل کاهش پیدا کند این شرایط بهتر می‌شود.

آب معدنی گران نخرید

وی در خصوص قیمت آب‌های معدنی گفت: طبق آخرین مصوبه قیمت آب معدنی نیم لیتری 475 تومان و 1.5 لیتری 800 تومان است اما در مغازه‌ها به دلیل خنک نگه‌داشتن آب معدنی آن را به قیمت 500 تومان در وزن نیم لیتری می‌فروشند.

فروهر با اشاره به آب معدنی اکسیژن‌دار اظهار کرد: تنها دو واحد تولیدی در ایران این نوع آب را عرضه می‌کنند و به دلیل این‌که گاز اکسیژن به این آب تزریق می‌شود و باید بطری بهتری داشته باشد، قیمت آن کمی از آب معمولی گران‌تر است.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان این‌که آب معدنی اکسیژن‌دار باید در بطری‌های 44 گرمی و آب معمولی در بطری 30 گرمی بسته‌بندی شود و تجهیزاتی که برای تولید آب معدنی صرف می‌شود در قیاس با آب معمولی بیشتر است، گفت: قیمت آب معدنی اکسیژن‌دار در بسته‌های نیم‌لیتری بین 600 تا 650 تومان در بازار عرضه می‌شود.

منبع:ایسنا

کد خبر 4acf427f1f364ef583f0843cd491fa6d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =