دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی در آستانه روز جهانی غذا  با اشاره به اینکه صنایع غذایی سومین صنعت بزرگ و اشتغالزای کشور است، گفت: متاسفانه نه دولت و نه بانکها از صنعت غذا حمایت کافی نمی‌کنند.

پیمان فروهر با اشاره به اینکه اخیرا در فضای مجازی اخبار کذب زیادی در مورد غذا و صنعت غذا انتشار یافته است، افزود: باید از مردم خواست که به آنچه در فضاهای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند چون بسیاری از این اخبار نادرست و دروغ است و مردم باید اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند. به عنوان مثال چندی پیش خبرهای پراکنده‌ای در فضاهای مجازی درباره کنسرو، سوسیس کالباس و ... منتشر شد که متاسفانه صنعت غذا را به چالش کشید.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی غذا (23مهر ماه) ادامه داد: روز جهانی غذا که در تمام دنیا توجه خاصی به آن می‌شود، می‌تواند فرصت خوب و مناسبی باشد تا صدای متولیان این صنعت به گوش دولتمردان برسد تا حمایتهای لازم در این بخش صورت بگیرد و اجازه ندهند صنعت غذا به چالش کشیده شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی با اشاره به اینکه کرایه حمل یکی از مشکلات عمده در صنعت آب معدنی است، گفت: هر سال با افزایش کرایه‌های حمل مواجه هستیم و این امر باعث شده رقابت در بازارهای صادراتی برای ما دشوار شود، چون محصول ما سنگین و حجیم است و کرایه آن بالاست.

فروهر درباره مصرف آب بسته‌بندی اظهار کرد: در کلان شهرها سیستم توزیع آب 40 ، 50 ساله و فرسوده است. برداشتهای نادرست و بی‌رویه از منابع آبی و خشکسالی‌ها همه عواملی هستند که باعث شده مردم به سمت مصرف آبهای بسته‌بندی رو بیاورند اما هنوز بسیاری سبک زندگی خود را تغییر نداده‌اند و دولت باید از طریق رسانه‌ها و وزارت بهداشت مردم را با فرهنگ مصرف آب بسته‌بندی آشنا کند و توجه لازم به این صنعت داشته باشد.


منبع: کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران
کد خبر 27500981acce40d4b0aca009165fba9f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =