کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشت قرمز؛ مردم توان خرید ندارند

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز گفت: توان خرید مردم در گوشت قرمز بسیار پایین است و با کاهش حدود ۵۰ درصدی در فروش آن در بازار مواجه شده‌ایم.

سید اصغر حسینی بهارانچی گفت: گوشت قرمز از نظر موجودی مشکلی ندارد و کمبودی در این خصوص نداریم و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط حدود ۱۵۰ هزار تومان است.

 به گفته او اعلام خرید دام زنده به قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان از طرف شرکت پشتیبانی امور دام و بحث صادرات، قیمت نهاده‌های دامی و قاچاق دام زنده از دلایل گران شدن گوشت قرمز است که این شرایط همچنان نیز ادامه دارد و این موضوع سراسری بوده است.

 رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز می‌گوید: اگر شرایط جدیدی مانند افزایش میزان صادرات یا افزایش درخواست میزان خرید دام زنده به وجود نیاید، بعید می‌دانم که قیمت گوشت قرمز در آینده افزایش چندانی داشته باشد.

این مقام مسئول گفت:  قیمت گوشت در بازار شب عید قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان گفت قیمت اقلامی همچون گوشت قرمز افزایش خواهد داشت یا خیر. باید منتظر شرایط حاکم بر بازار در آن زمان باشیم.

به گفته حسینی بهارانچی بازار مرغ در اهواز آرام است و قیمت خرید مرغ برای فروشندگان، هر کیلوگرم ۲۶ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که با قیمت ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. در بحث مرغ، کمبودی وجود ندارد و این کالا در بازار اهواز در روندی تعادلی قرار گرفته.

او گفت:  اگر چه تخم‌مرغ از نظر فراوانی مشکلی ندارد، اما قیمت آن در بازار، همچنان دو نرخی است و قیمت آزاد هر عدد تخم‌مرغ، یک هزار و ۸۰۰ تومان و نرخ دولتی آن، یک هزار و ۴۰۰ تومان است.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور دی ماه امسال طی مصاحبه‌ای گفته بود صادرات قانونی دام زنده از بنادر خوزستان با هدف پیشگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز و مقابله با فضاسازی ایجاد شده متوقف شده.

منصور پوریان گفت: جمعیت دام سبک کشور به رقم ۷۱.۵ میلیون راس رسیده که حدود ۲ میلیون راس آن مازاد است و بازار داخلی کشش جذب این حجم دام را ندارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 52077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =