بازتاب گسترده سخنان رییس انجمن غلات ایران در رسانه های جهان

مواد غذایی> اقتصاد غذا - در حالی که تبعات جنگ روسیه و اوکراین به ویژه در زمینه تامین و قیمت مواد غذایی به چالشی بزرگ در جهان تبدیل شده از همین رو سخنرانی جامع کاوه زرگران رئیس انجمن غلات ایران در همایش بین المللی ایران گرین در رسانه های معتبر جهانی بازتاب زیادی داشت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، بعد از آغاز مناقشات روسیه و اوکراین به عنوان دو تامین کننده اصلی غلات دنیا و تاثیرپذیری بازارهای جهانی و بسیاری از کشورهای دنیا از این رویداد، تحلیل و پیش بینی چشم انداز بازارهای غذایی دنیا مورد توجه بسیاری از تحلیلگران و برنامه ریزان جهان قرار گرفته است. 

کشور ایران نیز با توجه به نیازهای خود به تامین سالانه برخی غلات، نهاده ها و دانه های روغنی نه تنها یکی از بازارهای جذاب برای تولیدکنندگان بزرگ زنجیره غلات به شمار می رود بلکه با دارابودن موقعیت ژئوپلتیک خود می تواند به راهی برای جایگزینی بازارهای اروپایی برای غلات روسیه باشد. 

از این رو تحلیل بازار ایران و نیز پیش بینی تولید و واردات غلات ایران در سال پیش رو از جمله نکات ارایه شده از سوی کاوه زرگران، رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران در همایش بین المللی ایران گرین بود که مورد استقبال بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی از جمله رویترز، بی بی سی و چندین رسانه روسیه قرار گرفت و در بسیاری از رسانه های بین المللی دیگر نیز بازنشر شد.

بازتاب گسترده سخنان رییس انجمن غلات ایران در رسانه های جهان


 

کد خبر 52597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =