۰ نفر
۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
قیمت روغن از جلز و ولز افتاد

مالزی نسبت به کاهش قیمت روغن پالم در سه ماهه سوم به دلیل لغو عوارض صادراتی اندونزی هشدار داد.

وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی این کشور گفت: پس از آن‌که تولیدکننده رقیب اندونزی مالیات صادراتی خود را کنار گذاشت، قیمت روغن پالم خام مالزی در بیشتر سه ماهه سوم سال جاری پایین خواهد ماند.

زوریدا کامارالدین در بیانیه‌ای گفت: این موضوع با توجه به رقابت شدیدتر اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پالم در جهان، در تلاش برای خارج‌کردن روغن پالم اضافی ممکن از ذخایر موجود اجتناب‌ناپذیر است.

قیمت روغن پالم خام مالزی در اوایل سال جاری به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و ممنوعیت موقت صادرات توسط اندونزی که عرضه جهانی روغن خوراکی را تشدید کرد، به سطوح بی سابقه‌ای رسید اما قیمت‌ها در هفته‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود در یک سال گذشته سقوط کرد زیرا اندونزی تصمیم قبلی برای محدود کردن صادرات را تغییر داد.

اندونزی در این ماه مالیات صادراتی خود را برای تمام محصولات روغن پالم تا ۳۱ اگوست به دنبال تلاش برای تقویت صادرات و کاهش موجودی بیشتر لغو کرد و همچنین در حال بررسی حذف قانون فروش داخلی برای صادرکنندگان است.

زریدا کامارالدین گفت: در نتیجه، میانگین قیمت روغن پالم خام برای سه ماهه سوم بین ۴۸۰۰ رینگیت (۱۵۰۰ دلار سنگاپور) تا ۵۲۰۰ رینگیت در هر تن پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، وی افزود که انتظار می‌رود با از سرگیری مالیات صادراتی در اندونزی و کاهش انتظار در تولید، قیمت‌ها به ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ رینگیت در هر تن در سه ماهه چهارم افزایش یابد.

منبع:ایسنا

کد خبر 53082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =