هشدار سازمان ملل درباره امنیت غذایی جهان

بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هزینه واردات مواد غذایی در جهان در سال جاری میلادی به ۱.۹۴ تریلیون دلار افزایش می‌یابد که بالاتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

به گزارش راشاتودی، بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هزینه واردات مواد غذایی در جهان در سال جاری میلادی به ۱.۹۴ تریلیون دلار افزایش می‌یابد که بالاتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

فائو در آخرین گزارش خود که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که این یک رکورد بی سابقه و افزایش ۱۰ درصدی هزینه‌ها نسبت به رکورد سال ۲۰۲۱ خواهد بود، اگرچه انتظار می رود سرعت این افزایش در واکنش به افزایش قیمت غذا و کاهش ارزش ارزهای جهانی در برابر دلار آمریکا کاهش یابد چرا که هر دو بر قدرت خرید کشورهای واردکننده و متعاقباً بر حجم مواد غذایی وارداتی تأثیر می گذارند.

این گزارش همچنینی خاطرنشان کرد که کشورهای آسیب پذیر به لحاظ اقتصادی نسبت به دیگر کشورها از افزایش قیمت‌ها بیشتر متاثر شده‌اند.

فائو هشدار داد: این موارد نشانه‌های هشداردهنده‌ای از منظر امنیت غذایی هستند و نشان می‌دهند که واردکنندگان برای تامین مالی افزایش هزینه‌های بین‌المللی مشکل دارند و به طور بالقوه حکایت از پایان انعطاف‌پذیری آنها در برابر قیمت‌های بین‌المللی بالاتر است.

این سازمان همچنین اشاره کرد که کشورهای دارای درآمد بالا به واردات کل طیف محصولات ادامه خواهند داد در حالی که مناطق در حال توسعه بر روی غذاهای اصلی تمرکز خواهند کرد.

فائو در رابطه با واردات محصولات کشاورزی از جمله کود، گفت که انتظار می رود این هزینه در سال ۲۰۲۲ به ۴۲۴ میلیارد دلار افزایش یابد که ۴۸ درصد نسبت به سال قبل و ۱۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر خواهد بود.

به گفته این سازمان جهانی، "عواقب منفی" برای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی جهانی احتمالا تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت./تسنیم

کد خبر 53474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =