مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد + سند

موادغذایی> اقتصاد غذا - با تصویب اولین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات بانک مرکزی ج. ا. ایران مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات سال 1400 تا پایان سال 1401 تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، سازمان توسعه تجارت در نامه ای مصوبات اولین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ را به شرح زیر ابلاغ کرد.

موضوع: ابلاغ اولین مصوبات کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات بانک مرکزی ج. ا. ایران به استان‌ها


با اسلام و احترام
با عنایت به تصمیمات اولین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴، اهم تصمیمات اتخاذ شده در نشست مزبور به شرح ذیل جهت استحضار، بهره‌برداری و اطلاع‌رسانی به ذینفعان ایفاد می‌گردد.
- مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید می‌گردد. این مهلت شامل استفاده از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات نخواهد بود.
- محدودیت‌های تجاری ناشی از عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات کالاهایی که جهت نمونه، تست، ارائه در نمایشگاه، عودتی یا اهدایی از کشور خارج می‌شود، با تایید وزارتخانه/ دستگاه اجرایی مربوطه تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد. در این راستا گمرک ج. ا. ایران تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به طبقه‌بندی اطلاعات مزبور و ارسال آن به صورت سیستمی به سامانه جامع تجارت و متعاقبا به بانک مرکزی اقدام نماید.
- در راستای اجرای بند (۸) ماده (۳) آیین‌نامه، حد آستانه اعمال محدودیت‌های ناشی از عدم بازگشت ارز حداقل به میزان ۶۰ درصد تعهدات صادراتی تعیین می‌شود. کمیته کارشناسی موارد محدودیت را تهیه و جهت تصویب به کارگروه ارسال می‌نماید. تا زمان تصویب در کارگروه، موارد احصاشده در بسته سیاستی جاری خواهد شد.
مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف و صنایع دستی به ترتیب یک سال و شش ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی مربوطه می‌باشد. همچنین مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات دارو موضوع بند (۴) مصوبه جلسه ۲۵ کمیته اقدام ارزی یک سال از تاریخ صدور پروانه صادراتی است.

کد خبر 53670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =