تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در بهمن‌ماه/ کدام کالاها گران شدند؟

مرکز آمار ضمن اعلام تغییرات قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری اعلام کرد: در گروه "گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن"، اقلام " گوشت گوسفند " با ٢١,٨ درصد، " گوشت گاو یا گوساله" با ١٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند.

مرکز آمار ضمن انتشار گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور در بهمن ۱۴۰۱ اعلام کرد: در گروه "گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن"، اقلام " گوشت گوسفند " با ٢١,٨ درصد، " گوشت گاو یا گوساله" با ١٣.٢ درصد، " ماهی قزل آلا" با ١٢.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در بهمن ماه ۱۴۰۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با ٥,٢ درصد و " رشته آش " با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند " با ٢١,٨ درصد، " گوشت گاو یا گوساله"  با ١٣.٢ درصد، " ماهی قزل آلا"  با ١٢.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با ١,٣ درصد و " دوغ پاستوریزه " با ۰.۸ درصد می باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ١.٩- درصد و "شیر پاستوریزه" با ۰.۱ - درصد   بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " انار " با ۱۷ درصد، " موز " با ١١.٩ درصد، " هندوانه" با ٧.٢ و "پسته" با ٦.٩ درصد می‌­باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" فلفل دلمه ای "  با ٣١,١ درصد، " بادمجان" با ٢٦.٢ درصد، " خیار" با ٢٣.٧ درصد و " پیاز "  با ٢٢.٥ درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " نوشابه گازدار " با ٥,٧ درصد و " چای خارجی بسته ای" با ١.٦ درصد می­‌باشد.

تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در بهمن‌ماه/ کدام کالاها گران شدند؟

منبع:تسنیم

کد خبر 53796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =