روسیه پیشنهاد ایجاد بورس غلات بریکس را روی میز گذاشت

روسیه، به عنوان ریاست دوره ای کشورهای عضو بریکس (BRICS) در سال جاری، پیشنهاد ایجاد بورس غلات برای بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان غلات در جهان را در این اتحادیه ارائه می کند.

یاشار غریبی: اتحادیه صادرکنندگان غلات روسیه با توجه به اینکه بیش از ٤٠ درصد از میزان تولید و مصرف غلات جهان در بین اعضاء عضو بریکس میباشد، این ابتکار را پیشنهاد کرده است.
هدف این پیشنهاد پرداختن به تأثیر کشورهای غیرعضو بر قیمت غلات است و پیشنهاد می‌کند یک زیرساخت واحد تجاری و شفاف برای تبادل غلات بین کشورهای عضو بریکس ایجاد شود و از تجربه روسیه در توسعه چنین پلت‌فرم‌هایی استفاده شود.
هدف افزایش نقش کشورهای بریکس در تعیین قیمت محصولات کشاورزی مهم مانند گندم، جو 🐄و ذرت است. پیشنهاد ایجاد بورس غلات در بریکس با توجه به عضویت جدید کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی قابل توجه میباشد. علیرغم انصراف دولت آرژانتین با توجه به سیاست های جدید دولت در عضویت در بریکس، کماکان انتظار می رود که تأثیر کشورهای عضو بریکس بر بازار جهانی غلات بیشتر تقویت شده و تأثیر جمعی این کشورها بر تولید و مصرف جهانی غلات قابل توجه باشد.
در زیر، سهم بازار صادرات گندم کشورهای مختلف را طی ١٠ سال، بررسی می کنیم.
روسیه، کماکان بیشترین سهم  بازار صادرات گندم دنیا را در دست دارد.

روسیه پیشنهاد ایجاد بورس غلات بریکس را روی میز گذاشت
 

کد خبر 54604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =