مواد غذایی> به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، بیشترین عناوین تخلف مکشوفه در بازرسی‌های تیر ماه، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور معتبر و کالایی که بیشترین تخلف را داشته نیز اقلام پروتئینی و مواد غذایی بوده است.

سعید محمدی پور از انجام بیش از ۶۹ هزار بازرسی در تیرماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۶۱۹۸ پرونده تخلف به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان تنظیم و به مراجع ذیربط ارجاع شده است.  

به گفته وی بیشترین عناوین تخلف مکشوفه در این بازرسی‌ها گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور معتبر و کالایی که بیشترین تخلف را داشته نیز اقلام پروتئینی و مواد غذایی بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران همچنین از انجام بیش از ۶۳۶۰ بازرسی در زمینه قاچاق مواد غذایی اعم از گوشت وارداتی، برنج، چای و روغن خام در تیر ماه خبر داد که ارزش تخلفات کشف شده در نتیجه آن ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

محمدی پور در پایان با اشاره به انجام بیش از ۴۰۰۰ گشت مشترک در این ماه، گفت: در این گشت‌های مشترک، ۴۹۷۵ بازرسی با ۶۶۵ پرونده تخلف به ارزش سه میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان تنظیم شده و به مراجع مربوطه ارجاع شده است.

گفتنی است که طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب،  احتکار،  عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب ازجمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

منبع:ایسنا
کد خبر 54acfe16044242ccb7c132f3329e2e66

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =