بنا بر پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهوری با وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، نرخ مصوب 1440 هر کیلوگرم شیرخام به‌زودی اعمال می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بنا بر پیگیری‌های مرکز همکاری امور دام (مهاد) برای احقاق حقوق دامداران، به‌زودی نرخ واقعی شیر خام به دامداران پرداخت می‌شود.

محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: در تیرماه سال جاری نرخ جدیدی برای شیرخام به قیمت یک‌هزار و 440 تومان تعین شد، اما به‌دلیل عدم تمکین صنایع لبنی قیمت شیرخام تغییری نیافت و تنها برخی از کارخانه‌ها نرخ خرید خود را از یک‌هزار و 110 تومان به یک‌هزار و 250 تومان افزایش دادند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر مکاتبات انجام‌شده با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وی مکاتباتی را با وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام داد و بنا بر مشکلات فعالان این بخش، خواهان اقدام لازم و به‌موقع در اعمال نرخ جدید شیرخام شد.

وکیل‌گیلانی ادامه داد: در این راستا نعمت‌زاده وزیر جهاد کشاورزی نیز جلسه‌ای با صنایع لبنی داشت که در این جلسه صنایع پذیرفتند که شیرخام را بر اساس نرخ مصوب یک‌هزار و 440 تومان خریداری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه نیز صنایع لبنی خواهان افزایش 15 درصدی قیمت محصولات خود شدند که همزمان با رسیدن نرخ شیرخام به نرخ مصوب (یک‌هزار و 440 تومان) اعمال می‌شود.

وکیل‌گیلانی یادآور شد: بنا بر پیگیری‌های معاون اول ریاست جمهوری برای حل مشکل دامداران نرخ جدید شیرخام و از اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه اعمال می‌شود.

اعمال افزایش نرخ شیرخام به 1440 تومان از آبان‌ماه

رئیس هیات‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام تأکید کرد: نرخ جدید شیرخام از ابتدای تیرماه مصوب شده، اما هنوز اجرایی نشده است که این امر ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به دامداری‌های کوچک وارد کرده و برخی را تعطیل کرده یا در شرف تعطیلی قرار داده است.

وی اظهار داشت: نرخ شیرخام بعد از تیرماه نیز به‌دلیل افزایش نرخ خوراک دام افزایش یافته و هزینه تمام‌شده شیرخام را از یک‌هزار و 440 تومان مصوب نیز افزایش داده است.

گفتنی است، هفته گذشته جهانگیری نامه‌ای با شماره 62849 به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نوشت و دلایل عدم خرید نرخ شیرخام به نرخ مصوب را جویا شد و دستور اقدام لازم و به‌موقع را داد.
کد خبر 55a9557cf63d446882d4be811ca6be3b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =